Senaste nytt Forums Vågsurfing Costa Rica i januari

• Costa Rica i januari

Publicerad av red_dragon på 6 november, 2006 vid 20:59

Tjena!!

jag tänkte sticka till Costa Rica i januari och undrar om det är nån annan som går i samma tankar…
    Tänkte stanna 1 månad.
    Har aldrig varit där tidigare men man har ju hört att det ska va grymt bra!

hildur_ svarade 13 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • larssa

Medlem
    7 november, 2006 vid 14:32

Funderade förts på att åka dit och kitesurfa, men det får vänta till nästa år. Du får gärna berätta hur det var när du kommer hem igen. Hittar du några bra vågspots för kitesurfing så får du gärna berätta!

• fredde

Medlem
    7 november, 2006 vid 19:57

du kommer inte vara ensam svensk om du åker till st teresa det kan jag lova dig… känner 4st som ska dit i januari och en heldel till ska dit

• pressveck

Medlem
    7 november, 2006 vid 20:32

Tjena, då måste du skriva en fin dagbok till steffo. När jag hade vågsurfat i biarritz i sommras kom en mamma till en semi-proffs surfare fram och snackade med oss. Hennes dottor sade att costa-rica var det bästa, en riktig drömsemester. Ett ganska intetsägande inlägg från min sida, men va fan!

MVH Pressveck

• red_dragon

Medlem
    7 november, 2006 vid 21:39

Oki…. det kan jag göra

• red_dragon

Medlem
    7 november, 2006 vid 21:44

St teresa oki…där ser man:-)

På vilken kust ligger det?

• danielt

Medlem
    23 november, 2006 vid 09:47

Hej,

Santa Theresa ligger på Nicoyhalvön på västkusten/Stilla Havskusten. Jag var där förra månaden. Surfakademin ordnar ett schysst surfcamp där under dec-jan om ni är intresserade. Bra ställe under den perioden. Lake Arenal är ett grymt vindsäkert hårdvindsspot för vindsurfing och kite. Dom har uthyrning. Blir hoppvågor på hård vind, men ingen vågsegling. Tror att det är svårt att hitta bra vågseglingsspot i Costa Rica. Kanske nordvästra delen. (Ett ställe i dom trakterna är med på windguru…).

Ha det bra,

Daniel

• danielf

Medlem
    23 november, 2006 vid 20:00

Det är juh kanontips, men låt mig sticka ut haken å säga, vad fick dig att komentera kite och wind i en vågsurftråd? 🙂 Jag menar, är det light off-shore och +4ft så jublar vi vågsurfare! 😉

• danielt

Medlem
    24 november, 2006 vid 10:12

Hej,

Ja det kanske blev lite märkligt med kite/vindsurfinginfo på surfkonfen, men jag förskte svara på inlägget från “Larssa” ovan där han undrade om kitemöjligheter i Costa Rica…

Om surfingen då: när jag var på Nicoya var det en hel del regn och ibland pålandsvind. Från december till mars skall det å andra sidan vara runt fyra fot och light off shore vind som du är ute efter i stort sett varje dag. Alltså otroligt bra. Ett annat surf spot som rekommenderas är Ollie’s Point (är med i Endless Summer II). Ligger norrut (en timme bil + en timme båt från Tamarindo) i ett naturreservat och nås bara med båt. Fantastiska extremt långa vågor, speciellt under lågsäsongen när vi fick stället helt för oss själva under två dagar…

Har ni chans så åk till Costa Rica, det är grymt. Biljett är tyvärr dyrt under högsäsongen, men väl på plats kostar det inte så mycket. Surfakademin som jag åkte med ordnar all inclusive surfcamp i Santa Theresa vilket är schysst om vill slippa släpa med sig bräda etc.

/Daniel

• danielf

Medlem
    24 november, 2006 vid 12:11

Tack för infon, fråga Peter och Jens om deras dubbelgubbe session för någon månad sen på CR, osäker på om det var Ollies eller en secret de körde, vad jag hörde så var det den bästa surfdagen de båda någonsin haft, önskar jag hade tid och semester kvar för att sticka över i 2 veckor.

• danielt

Medlem
    24 november, 2006 vid 12:52

…jäpp, Peter och Jens körde Ollie’s med mig och det var troligen bästa surfen vi alla har haft. Ganska svårt att komma med vågorna (om man har spagettiarmar som jag), men det gör ju inte så mycket när det bara var vi tre där som konkurrerade om vågorna. Väl på vågen kunde man köra fantastiskt länge.

Wiches Rock, som man når via samma båttur som till Ollie’s, är också bra om man gillar stora, branta beach breaks (inte riktigt min grej).

/Daniel

• danielf

Medlem
    24 november, 2006 vid 13:07

Aha, så du var den trejde snubben… 🙂 Well alltid trevligt med en “vägg” men i kombination med en supersnabb våg och dubbelgubbe vågor så är det nog heller inte min grej. Hellre långa fina pointbreaks!

• stoney77

Medlem
    25 november, 2006 vid 09:01

Danielf, jag sticker till Mal Pais i 3 veckor den 9:e dec. =)

• danielf

Medlem
    25 november, 2006 vid 09:08

Fan va gött Stoney, skall du hooka upp med Annika och de andra där eller? 🙂 Ligger en biljett på runt 8-9000 eller?

• stoney77

Medlem
    25 november, 2006 vid 18:04

Köpte min biljett för några månader sedan och kalaset hamnade på 9700 så det är inte gratis, men det drabbar ingen fattig 😉

Ska åka med lite andra kompisar och bara ta det lugnt, har inte planerat något riktigt vad som ska göras, ska bara ha semester. Ska bli asskönt.

• kingstonez

Medlem
    14 december, 2006 vid 22:42

FETTET….. Jag ska dit 1 Feb .. biljetten köpt o allt… 2 veckor bara …. har plugg at sköta.. fan va nice.. hör av dig när du hittat nå feta spots då..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Costa Rica i januari

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.