Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Cross-on Torö
-
Jag tror att det har att göra med det är så fruktansvärt svårt, har bara provat några gånger och har väl kunnat plocka någon enstaka snäll liten våg. Att lära sig vågsurfa är väl minst lika svårt som at lära sig vindsurfa, typ att lära sig vindsurfa utan nybörjargrejjer. Därför så väljer nog många SUP eler Kite istället som komplement.
Men men, du har rätt, det är väl bara att ta tag i det och dra ner til Portugal eller liknade ställen tills man kan det 🙂
-
MacA;694108 wrote:@Jesper: Vet att det är individuellt, men vad är en lämplig surfbräde size om man är new comer och har Torö och G-land i åtanke? Kvalar in run 80 pannor…
En minimal 7’6 är absolut en bra ingångsbräda. Man kan också tänka sig en 9’0 performance longboard, men den kommer kännas lite otymplig när Torö blir större, dock grymt fin på både smådagar på udden och de flesta Gotlandsvågor….
/JB
-
Jag har lutat hårt åt att skaffa en vågsurfingbräda i år, men när jag kollade i över en timme på de tre, rätt duktiga, som vågSUPade på Udden… ja, inte såg det tråkigt ut, precis. Har sett flera sup:are (med mer traditionella, längre, sup-brädor) på Torö och det har sett sådär ut, men det här var något annat.
Men visst, vågsurfing är vattensporternas Kung och det är ju det man skulle vilja behärska mest av allt. Det är bara den där ‘lilla’ detaljen med tid…
-
Har lurat ett bra tag på att komplettera vindsurfutrustningen med en surfbräda. Efter Mauiresan ökade köpbegäret rejält, särskilt efter en supernajs dag med dottern fram på en lånad (ja, en familj på stranden lånade ut brädan till oss när de såg hur glad dottern var i sin booagie board, säger mkt om Maui´s Alohaspirit) minimal i Cove park. Har även sneglat åt att köpa SUP, främst då en våg-SUP, men inser att det krävs en hel del ytterligare paddelträning på en något större variant innan jag bemästrar en sån.
Tack för inköpstipsen. Först står en ny vågbräda för w-surf på inköpslistan…sen får vi se
-
Masse, aldrig fel att luta åt något, och, SUP lär man sig fort. Det knepiga är när det mackar på lite på Torös första, då är det inte riktigt lika enkelt att ta sig ut som en mikrodag på udden. But of course doable och kul som fasen. Torö 1a i bra size 6 år sedan med den då minsta brädan på marknaden (en pråm)…
Logga in för att svara.