Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Crossbow 2006 erfarenheter???
-
Crossbow 2006 erfarenheter???
Publicerad av mcdplb på 25 juni, 2007 vid 07:37Någon som kan berätta lite om era erfarenheter med Crossbow mod 2006?
19861743 svarade 17 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
sjukt go kite det enda är väl lite mycket bomtryck men det vänjer man sig vid. och det at dom inventerar sig tycker jag inte händer oftare än med andra kites jag lyckades alldrig.
-
Har hört kommentarer om högt bomtryck från andra också, men ej hunnit testa min nyligen inköpta 12m2á..
-
12an funkar fint lite jobbigt om det är kallt som fan ute (vintersurf) annars så är det lungt du kommer att älska den det gjorde jag med min haha
-
Har en 16 m2 som funkar hur bra som helst, klenisar som gnäller om mycke bomtryck kanske skulle krypa in i gymmet lite….
-Skämt åsido, det är bra tryck i bommen särskilt då man är lite överriggad. Jag har dock aldrig besvärats av det, det tar mer på armarna att vindsurfa som jag gjorde förr.
Har testat att byta ut en bridle mot en med talja i och det minskar bomtrycket en hel del.
kolla tråden ” http://surfzone.se/forum/showtread.php?” eller sök på “bomtryck” i detta forum (det finns en bra beskrivning där hur man gör).Bom systemet är riktigt bra, ssk om man uppgraderar till -07.
-
bra kite, men har börjat snegla lite på ozone då jag tycker crossbow är seg i svängarna.
kan hända att min är till salu. maila linusepost@gmail.com om du är intresserad.
Logga in för att svara.