Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Crossbow i Apelviken idag….???
-
Svar till:
Kiteloops var hur gött som helst den vrider sig mer runt sin egen axel snabbt och skönt.
Mvh Roger Ö[/ QUOTE ]
Hallå i stugan, det e ju not gött, då har man ju förstört hela grejen med kiteloops – det ska se extremt ut och man ska ha drag framåt. Men att den svänger så är säkert en fördel i andra avseenden, tex för vågridning o dyl. -
Hej och hopp
Det var meningen att förklara hur den går runt sin axel om man vill ,men jag håller med om att det ska vara kraft i en kiteloop annars kan man ju börja att sitta här på steffo och gnälla i stället.
Jag körde både snälla och dom som är som vanligt med kraft i det var bara att hålla lite längre in på bommen då gick den som man vill ha det.Men det är ju också så att man ska ha fler timmar med draken för att ge en sann bild av hur den är i olika vind styrkor.
Mvh Roger Ö -
läste, om det var på danskarnas forum om när de testade nova, att den var svår att vattenstarta, något långsammare jämfört med samma storlek på lei och svår att hålla i starka vindar pga att man fick släppa upp baren så mycket för att depowra och då blev kroppen som ett u.
Har cabrina löst det smartare tycker du eller var det bara en konservativ dansk dj…. -
Hallå S
Vi får väl se när vi provat lite mer i olika vindar det är lite tidigt att säga exakt hur den beter sig i olika vind förhållande .
Men jag lovar att komma med mer info när jag vet mer.
Vad gäller Novan så snacka med ANNA S hon vet nog mer om den, men den är säker bra den med.
Ha en bra dag
Roger Ö -
Jag tror Cabrinha har löst det snyggare iom de pulleys de har på bomen som ytterlinorna går igenom. På så sett får man större utväxling när man skotar ut och man behöver inte se ut som ett U. Detta har inte Novan (vad jag har sett). Kolla Mark Shinns utlägg så ser du att han flyttade stopperbollen på depowerlinan så att man inte kunde släppa upp bomen så långt, och han säger ändå att den har en sjuk windrange.
-
Svar till:
Hallå S
Vi får väl se när vi provat lite mer i olika vindar det är lite tidigt att säga exakt hur den beter sig i olika vind förhållande .
Men jag lovar att komma med mer info när jag vet mer.
Vad gäller Novan så snacka med ANNA S hon vet nog mer om den, men den är säker bra den med.
Ha en bra dag
Roger Ö[/ QUOTE ]
inte testat tyvärr
-
gör du loopar? eller de e mer genom svängar å så? trodde du bara hoppa höjdhopp.
-
Näää jag svänger mest på plattvatten med min träningskite,jag gillar inte när det går fort i svängarna.
Men det är kul att svänga med draken i luften.
Ha en bra dag M
Mvh Roger Ö -
Alla som tycker foils är fula kan inte köpa crossbowen. Det är ju nästan identisk med Flysurfers Psycho II.
-
Svar till:
Jag tror Cabrinha har löst det snyggare iom de pulleys de har på bomen som ytterlinorna går igenom. På så sett får man större utväxling när man skotar ut och man behöver inte se ut som ett U. Detta har inte Novan (vad jag har sett). Kolla Mark Shinns utlägg så ser du att han flyttade stopperbollen på depowerlinan så att man inte kunde släppa upp bomen så långt, och han säger ändå att den har en sjuk windrange.
[/ QUOTE ]
såg du Erics CP bom i cabarete? den me alla pullys? liknaar lite CB bomen faktikst.
Är det nån känsla i bomen över huvvetaget?
-
Hallå Hugo
Bommen känns annurlunda pga hjulen i sidorna där linorna löper runt men det var en skönare bom rent greppvänligt än mina gamla som var typ kantiga,denna var skön att hålla i dom har nog lagt ner mycket tid på utformningen av bommen men det är ju rent personlig vad man gillar.
Personligen vill jag ha powerlock på mina bommar, det satt inte på prototyp draken som vi testade.(Men det kan man få på orginalen)
Men om man ska byta ska man nog bara ha samma sort av drake pga att känslan i drake och bom är så pass annerlunda från 05 drakarna.
Men jag har inte provat dom vanliga 06 drakarna i den nya utformningen .
Men jag tror att dom är mer likt dom gammla drakarna rent tekniskt och funkar nog ungefär lika dant i luften.
Vi syns och hörs
Ps funkar stället bra?
Mvh Roger Ö -
jevla bra ställ
säg till om du ska några reservdelar om 60 dar
kan styra upp billiga däck nu om du behöver nått.
Logga in för att svara.