Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Crossbow otroligt ostabil kite

• Crossbow otroligt ostabil kite

Publicerad av rambo_johnson på 29 september, 2005 vid 20:21

Svar till:

means that the Switchblade has slightly less lift than the Crossbow but is incredibly more stable. The reduced lift means that the Switchblade is less influenced by gusty and unpredictable wind.

[/ QUOTE ]

I alla fall enligt Cabrinha själva… Vilket mög

bohn2fly svarade 19 år, 5 månader sedan 20 Medlemmar · 39 Svar
  • 39 Svar
  • mrmille

Medlem
    29 september, 2005 vid 20:33

Dom kanske börjar närma sig stabiliteten hos en flatspan foil då. Om dom bara uppnår 50% av deras stabilitet blir jag kanske sugen på att köra tube igen wink.gif

• klmahaha

Medlem
    29 september, 2005 vid 22:49

Och du läser bibeln som fan han själv.. Som vanligt.
    Inte för att jag är jätteimpad av Crossbow (CB) men:
    Cabrinha säger inte alls att CB är otroligt instabil. Bara att Switchblade är mer stabil än CB, men på bekostnad av lyftet i kiten.

Gissar att du endast skapat denna tråd för sparka lite skit på en konkurrent. Gör gärna det, men det skulle ju impa mer ifall du såg till att det du skriver är sant!.

Ifall det är stabilitet du är ute efter finns det dessutom bättre kiter än EH. Men, som vanligt, på bekostnad av andra egenskaper! man måste alltid göra en avvägning när man köper kite.

• rambo_johnson

Medlem
    29 september, 2005 vid 23:06

Svar till:

Och du läser bibeln som fan han själv.. Som vanligt.
    Inte för att jag är jätteimpad av Crossbow (CB) men:
    Cabrinha säger inte alls att CB är otroligt instabil. Bara att Switchblade är mer stabil än CB, men på bekostnad av lyftet i kiten.

Gissar att du endast skapat denna tråd för sparka lite skit på en konkurrent. Gör gärna det, men det skulle ju impa mer ifall du såg till att det du skriver är sant!.

Ifall det är stabilitet du är ute efter finns det dessutom bättre kiter än EH. Men, som vanligt, på bekostnad av andra egenskaper! man måste alltid göra en avvägning när man köper kite.

[/ QUOTE ]

men hahaha, Cabrinha själva som skriver jag säger inget! si alla fall inget som inte är sant, men dom dissar ju Crossbowen och säger att deras nya är tusen ggr bättre

• melker

Medlem
    30 september, 2005 vid 00:31

fy faan vad ni alla snackar bull.

LIFTASS är the shít

• biorno

Medlem
    30 september, 2005 vid 07:22

Undrar när jag får min !

• jtab

Medlem
    30 september, 2005 vid 07:44

Rambo:

För att kasta så mycket skit på en kite trodde man ju att du testat crossbown? Isf. bör du kommit till slutsatsen att den faktiskt är mycket stabil och hanterar byar bättre än traditionella kites (ink. EH). Att sen Switchbladen sägs vara ännu mer stabil är en annan sak…

• dalen

Medlem
    30 september, 2005 vid 08:05

JAG VILL VARA MED JAG TOOOO.
    JAG ÄR OERHÖRT STABIL. KÖP MIG!!!! FAST SATANS DYYYYR!!!
    HA HA HA

• matthias

Medlem
    30 september, 2005 vid 08:13

jag tycker cabrinha kissar sina crossbow-kunder i ögonen genom att släppa switchblade och uttala sig som de gör.

• larssa

Medlem
    30 september, 2005 vid 08:40

Exakt ”vad” är det som gör dig så upprörd?

• matthias

Medlem
    30 september, 2005 vid 08:46

inget gör mig upprörd, jag skiter mest i vilket. Men faktum e ju att det är ett hån mot crossbowåkarna.

• larssa

Medlem
    30 september, 2005 vid 08:50

Vadå?
    Att Switchbladen har mindre lyft och är mer stabil?
    Det skall ju vara en nybörjardrake om jag fattat det rätt. Så det är väl inte så konstigt.

• sj0gren

Medlem
    30 september, 2005 vid 08:52

Ja switchblade är nog tänkt lite som nybörjar drake. Men den svänger segare. Har inte provat den än en man får jämföra någon dag. Crossbow gillar jag iaf och den är stabil.

• matthias

Medlem
    30 september, 2005 vid 09:03

Slightly less lift = en anign mindre lyft, incredibly more stable = grymt mycket mer stabil och recensionerna slutar ju inte där..

vill jag ha en bra kite, eller vill jag ha en som är mycket bättre?

säg att du köper en bil, en månad senare släpper samma företag en liknande bil till samma pris men de har tagit bort 5hp och istället gjort bilen säkrare, bekvämare, rymligare och du får lite extrapynt på köpet. Hade du inte blivit sur på försäljaren som inte rådde dig att vänta den tiden? eller än mer blivit sur på företaget som ”lurat” dig? med handen på hjärtat..

• eagletech

Medlem
    30 september, 2005 vid 09:07

Mycket snack.
    Jag har kört kiten och mer får ni inte veta. grin.gif
    Roger Ö

• larssa

Medlem
    30 september, 2005 vid 09:30

Svar till:

Slightly less lift = en anign mindre lyft, incredibly more stable = grymt mycket mer stabil och recensionerna slutar ju inte där..

vill jag ha en bra kite, eller vill jag ha en som är mycket bättre?

[/ QUOTE ]

Varför har EH en freestyle och en wave?
    Skit samma det är väl beroende på vad man gillar/behöver. Vill man ha en nybörjar drake som är mer förlåtande än crossbowen så kan man ju köpa en switchblade då.

Dom är ändå för dyra för mig så jag håller mig till mina gamla.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Crossbow otroligt ostabil kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.