Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › CSN-surfing
-
CSN-surfing
Publicerad av sourra på 23 augusti, 2007 vid 11:52Lo!
Är det någon som har bra tips på språkskolor utomlands där man har rätt till CSN-flis och samtidigt när till bra spots? Spanska står etta på önskelistan, portugisiska tvåa och på tredjeplats säger jag norska så jag kan förstå vad den där kamikazenorrbaggen skriver.hattfan svarade 17 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Har också försökt hitta något angående detta men all info som finns på nätet är rätt luddig. Den längsta kursen jag har hittat är på 12 veckor, själv vill jag sticka i väg minst ett halv år. Gärna Sydamerika, helst Mexico. Så nu tycker jag att någon som har lite bättre koll kan tipsa oss språk (läs surf) sugna bidragstagare =)
-
sourra;407943 wrote:[..]språkskolor utomlands där man har rätt till CSN-flis och samtidigt när till bra spots? [..]
Vad med Skåne? Har hört att Skånska för invandrare är ganska het.
Chrille
-
Plugga engelska i australien. Låter det som en ide? Måste vara HUR slappt somhellst
-
Nja, du ser engelska behärskar jag redan. Och de brister jag har i det språket lär inte bli bättre i australien (”Let’s päädy!”). Tänkte faktiskt kombinera nytta med nöje här och lägga mig till med ett tredje språk.
-
San Sebastian i norra Spanien kan jag rekommendera, var själv där på CSN-surf. Skön surf, cool stad, bra party och nära till Biarritz, Anglet, Hossegor, Mundaka, Zurratz mfl legendariska spottar. Sen är det lagom varmt där.
-
@Brushanen 408016 wrote:
San Sebastian i norra Spanien kan jag rekommendera, var själv där på CSN-surf. Skön surf, cool stad, bra party och nära till Biarritz, Anglet, Hossegor, Mundaka, Zurratz mfl legendariska spottar. Sen är det lagom varmt där.
Har ett svagt svagt svagt minne om att vi snackade om det där under the influence. Hur var det nu, blåste det där eller är det vågsurf som gäller?
-
Kan välja att plugga på distans. Finns en jävla massa kurser.
-
Hawaii Pacific Uni. på Oahu, spotsen är ok. funkar även för lite vågsurfning under vintermånaderna om så skulle önskas….
-
@sourra 407943 wrote:
Lo!
Är det någon som har bra tips på språkskolor utomlands där man har rätt till CSN-flis och samtidigt när till bra spots? Spanska står etta på önskelistan, portugisiska tvåa och på tredjeplats säger jag norska så jag kan förstå vad den där kamikazenorrbaggen skriver.Glöm inte bort att jag ska hänka på sourra!
Logga in för att svara.