Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › culing custom!
-
Sen Dunken började med North har ju allt gått åt helvete, han är ju inte ens snabb längre.
Neilpryde är överlägset bättre än North!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
jag tar det som en komplimang att jag itne kan köra snabbt.
om vi tänker på att man måste se ut som finian eller dave white för att köra riktigt fort.
eller så kan man se ut som kenta, dvs samma kroppshydda men inte segla fort iallafall… -
Men Kenta har ju “det” iallafall. Du har ju inget
-
Och sen styret måste man kunna gippa.
Så håll dig till din longboard.
Då du kan varken segla fort eller gippa.
Vi ser med spänning fram emot din sydafrikaresa.
Typ reserepotage:
Styret spolad i vågorna.
Styret rånad. -
Själv väljer jag att se ut som Erik Beale eller Jochen Krauth och ändå vara snabb. Få se, var hade jag nu min 25 cm breda bräda och min 5.0:a?
-
Här är den, nästan klar bar slipa kanter och på med stroppar. Vikten utan stroppar ligger under 5 kg.
Ingen vacker skapelse men forhoppningsvis snabb.
Lite smalare än min stora bräda. -
Snyggare än jokern juh!
sen om det säger nått om jokerns design… -
Fan vad snabb du är på att bygga, trodde det skulle bli ett vinterprojekt! Snyggt!
-
Visste inte att man kan vindsurfa på kubanska cigarrer.
Häftigt med hemmabyggen. Hoppas den går fooort.
/Jocke -
5 dagar tog det, ca 25 timmar. Det slarvades en hel del men det var ju inte någon snygg bräda jag é ute efter utan en snabb jävel.
-
Jag gjorde den ganska tjock, så det kan väl vara ca 70 liter?
-
Själv funderar jag mest över den långa nosen. Hade det inte räckt att göra brädan typ 210-220 lång, som Finians leksaker?
-
Lilla Rasmaus, Finian kör i ca 25 m/s och 5,0.
På den här brädan ska jag kunna köra 7,2 och 6,2, mer än så lär det väl inte blåsa, 6,2:an håller jag nog till 18 m/s, kanske lite. -
det var ett jävla tjat om dom där gipparna. vet inte hur många gånger jag ska behöva visa en planande duckgipp för dej innan du förstår, men det är klart. det blir ju svårare och svårare att förstå saker ju äldre manb blir. och du är ju jättegammal.
Logga in för att svara.