Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › culing custom!
-
Är du dum i huvet eller.
Ja allt kan inte stå rätt till till.
Kolla du det inlägget är det lagt när vi har styrelsemöte.
Där satt både du och jag.
Tyvärr så använder hjärnan för sällan.
Kenneth -
“Kolla du det inlägget är det lagt när vi har styrelsemöte.”
Nu blev man ju nyfiken!
Vadå för styrelse? -
Hej, jag undrar bara hur du byggde den. Jag har några frågor angående om du körde med vacuum påse? Vad använde du för komperessor? Använder du en gammal kylskåps pump till vacuum pump? Om du gör det hur har du fixat det med ventil som släpper på trycket?
Sen har jag en massa andra frågor som vad har du för kolfiber/glasfiber, densitet på skumplasten, använder du airex eller divinycell och vad använder du för spackel… Det var nog allt…
Får se om du kan svara, vore kul o veta för eget bygge.
/Björn -
Tjena Björn!
Detta är ett billighetsbygge, ingen sandwich utan 0,6 mm Gabonfanér som jag sög fast med dammsugare med steglös effekt, vaccumpåse av byggplast.
Skummet jag använde var 25kg/m3, lite omödigt tungt, men jag hade en snutt liggande.
Med gabonen blev allt så j:vla styvt så att jag använde bara 163gr/m2 glasbiberväv.
Spackel? Hade lite väl bråttom så jag köpte biltemas finspackel, kanske inte bör blande epoxi och polyeter? -
Ok intressant. Lite fler frågor om det går bra… Var
dammsugaren i gång hela natten. Ingen risk att du sög för hårt så att frigoliten krympte? Vad gick bygget på om man får fråga? Är Gabonfanér lätt att forma efter brädan. Är man tvungen att forma den med tex varmluftspistol?/Björn
Logga in för att svara.