Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cumbuco-paracuru tips

  • Cumbuco-paracuru tips

    Publicerad av tomw på 17 oktober, 2009 vid 19:03

    Ska till Cumbuco snart.

    Tips om hur det funkar med Bankomat? Eller är cash king? Euros eller Reals?

    Och finns det nåt vardagliga saker som folk tycker är dyrt lokalt, och kanske billigare här? Har hört att i vissa världsdelar är LED pannlampor och batterier är väldig uppskattat presenter.

    annat tips välkommen.

    virena svarade 14 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • acemattias

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 22:04

    Den mest uppskattade present jag haft med mig hit var en thermos !?

    Annars ar det mest importerat, framst elektronik som ar betydligt dyrare an hemma, inte usb minnen men lite mer avancerade grejor som digitalkamera o datorkomponenter.

    Det ar svart att hitta schysta verktyg har, sa med lite billiga verktyg fran Claes O kan du sakert byta till dig bade det ena o de andra, billigt smink fran Kapahl kanske ar battre om du vill byta till dig det andra.:wink:

  • roland

    Medlem
    18 oktober, 2009 vid 06:06

    Ta med pannlampan!!!!

  • tomw

    Medlem
    18 oktober, 2009 vid 18:57

    vilken sorts verktyg?

  • roland

    Medlem
    18 oktober, 2009 vid 20:31

    Fyll väskan med verktyg…..Vi andra brukar ha lite ont om kilon när vi e ute å far!!
    Om du nu e så kåt på släpa på saker ta med en tyb kalles kaviar till mig:)

  • acemattias

    Medlem
    18 oktober, 2009 vid 22:08

    Skruvmejsel, borrmaskin, cementblandare, you name it, det mesta ar skrap har.

    For egen del kanske det kan va fint att ha med em multitang ifall du behover gora lite faltkirurgi pa dig sjalv + en bitsskruvmejsel till losa takflaktar o dyl.

  • tomw

    Medlem
    21 oktober, 2009 vid 19:06

    Tack för tipsen:

    1. Kalles (varför man tycket detta är gott is beyond my comprehension)
    2. Brie ost
    3. kirugi verktyg (och frun som klarar av kött och blod)
    4. Pannlampa
    5. cementblandare

  • roland

    Medlem
    21 oktober, 2009 vid 19:37

    vinden e inte lika bra i år ta med en 10m-7m typ

  • marh

    Medlem
    21 oktober, 2009 vid 20:07
    Roland;584735 wrote:
    vinden e inte lika bra i år ta med en 10m-7m typ

    Hallå Roland,

    nu blev man lite orolig.. “inte lika bra” är det samma som det är fler vindstilla dagar eller att det inte är lika stark vind? Det ser ju trevligt ut om man kollar Windguru.

  • virena

    Medlem
    21 oktober, 2009 vid 20:21

    Hej hej!

    Om du skall till cumbuco skulle jag bli världens gladaste om du skulle kunna köpa en svartfärg för att färga ögonfransar och ögonbryn som du får pengar för här. Glömde min hemma och mycket sol och natrulish blond är fransarna snart vita:(. DVS inte mascara utan sa att man kan färga. Please:smile:

  • roland

    Medlem
    21 oktober, 2009 vid 21:22

    det båser varje dag men inte så mycket har kört mest 10an
    brukar vara mycket mer i oktober

  • marh

    Medlem
    22 oktober, 2009 vid 20:34

    Det låter ju bra.. det är ändå tveksamt om jag får tag i en 7:a tills vi åker nästa vecka. Jag får kanske klara mig på en 9:a o en 13.

  • tomw

    Medlem
    22 oktober, 2009 vid 21:22

    Virena,

    Don´t get me wrong, i´m married och en old boy, men en tjej med blonda ögonfransar är rätt snygg.

    Men, Vill du ha svarta ögonbryn, OK.

    Kan du ge mig lite mer info? fattar inte riktig vilken produkt du vill ha. Ska fråga min fru, men hon vill nog har vita ögonfransar och fattar inte heller.

    Ska jag tar med min gamla 7a och 10a kite som du kan ge bort till en behövande och duktig ungdom ? No bars.

    MVH Tom

    maila mig på tom.waldner@telia.com med telefonnummer så jag kan kontakta dig i Cumbuco.

  • eddie

    Medlem
    23 oktober, 2009 vid 03:31

    Ahh… gött du skall få det i Cumbuco Tom!
    Avis som fan!

    Nästa år kanske.

  • virena

    Medlem
    23 oktober, 2009 vid 22:43
    TomW;584900 wrote:
    Virena,

    Don´t get me wrong, i´m married och en old boy, men en tjej med blonda ögonfransar är rätt snygg.

    Men, Vill du ha svarta ögonbryn, OK.

    Kan du ge mig lite mer info? fattar inte riktig vilken produkt du vill ha. Ska fråga min fru, men hon vill nog har vita ögonfransar och fattar inte heller.

    Ska jag tar med min gamla 7a och 10a kite som du kan ge bort till en behövande och duktig ungdom ? No bars.

    MVH Tom

    maila mig på tom.waldner@telia.com med telefonnummer så jag kan kontakta dig i Cumbuco.

    Hej hej!

    Det vore toppengulligt om du ville ta med kitesen om de far plats. Har kollat det dar med att skicka och det verkar vara svart att fa fram dem. Nar du kommer kan du hitta mig hos marcos kite repair som ligger mitt i centrum:) Jag bor dar.

    Angaende ogonfransfargen. Nej jag skall inte farja dom helsvarta, bara sa att de ar lite val ljusa just nu:) Med lagom tid sa blir det perfa:)
    Det gar att hitta pa HM eller pa coop tror jag att jag ocksa satt. Det ar som en farg man fargar dem med. Brukar vara en lite tub som man blandar med en liten vatska. En liten forpackning for ca 100 el 150 kr tror jag. Hoppas att du lyckas hitta:)

    Ses snart, har ni fixat boende?

  • cortex

    Medlem
    24 oktober, 2009 vid 16:17

    Hmm, verkar som om jag kan ta en repa till Cumbuco och omnjed i mitten/slutet av november. Blir nog tyvärr bara 5-8 dagar den här trippen…
    Vad för storlekar på kites ska man ta med? Eller snarare, vad kan jag räkna med för vindstyrkor i november ungefär?

    /Kaj

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cumbuco-paracuru tips

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.