• Publicerad av marden på 24 mars, 2007 vid 18:17

cutouts vara eller inte vara?
    om vi skulle komma in på lite teknikaliteter igen i väntan på premiär
    enligt avatar bild ska det köras på cutouts iår
    frågan är vad dom är till för? om dom nu spelar någon roll
    första gången jag såg dom trodde ja dom va till för att minska den våta ytan,
    nu har jag läst på lite i märkets kataloger och blivit fundersam.
    ifjol skrevs det att när häcken träffade vågen “skar den igenom ” vågen så inte nosen dök ner i nästa.
    iår har do ställbara cuts o då trodde jag man ställde ner dom så brädan blev utan cuts o bredare i häcken o därmed gick bättre i lättvind, men icke
    det står tvärt om ställ ner cutsouten så tvingas nosen ner o kontrollen ökar i hård vind
    vad tror ni framför allt ni som kört cutouts har ni några synpunkter?
    tills jag skjälv får en erfarenhet av dom

carrera svarade 17 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • carrera

Medlem
    24 mars, 2007 vid 19:29

Utan att ha läst så mycket ang. cutouts innan jag skaffade en bräda med just sådana f2 SX så får jag säga att min omedelbara iaktagelse var som du skrev ovan att brädan liksom skar igenom vågtopparna utan att bli direkt stötig som mina äldre ren odlade Slalombrädor blir! Cutouts är nog en ren komfort höjare i mina ögon för jag tror en kunning (mig inte inräknad) kan nog åka lika “fort” med bräda utan cutouts i samma förhållande. = rena speed brädor som iof är gjorda för så platta vatten som möjligt har ju inga…..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.