Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Cykelkärra, hjälp!

• Cykelkärra, hjälp!

Publicerad av ghus på 9 september, 2007 vid 13:59

Hej!
    Jag har börjat studera, sålt min bil och behöver nu transportera brädan med cykeln ca 1 km. Min plan är att bygga en cykelkärra och jag behöver därför tips, idéer, bilder m.m. eller vet någon var jag kan köpa något liknande?
    Jag har en RRD Evolution 360 och hoppas få med dubbla riggar på kärran.

ghus svarade 17 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • bjornen

Medlem
    9 september, 2007 vid 14:49
  • schnitzler

Medlem
    9 september, 2007 vid 19:46

tja!
    hade ingen bättre bild. jag kan dra mer än tillräckligt på den där kärran, bara jag drar åt bra. skicka ett mail till http://www.surfpot.se eller bicless det var han som tipsade mig om den här kärran. han kanske har ett tips!
    Jag vet inte riktigt hur man skulle kunna bygga en kärra men du kan ju utgå från min, konstuktionen är ganska simpel men väldigt smidig. Du kan ju ta hjul och sånt från en barnvagn.
    hålet som finns i plankan är för masten som man sen fäster i ett snöre ungefär vid hjulen, kan vara bra att ha något sånt=)
    lycka till!

• styret

Medlem
    17 september, 2007 vid 08:35

man kan göra jävligt snajsiga och smarta konstruktioner ganska lätt. men det absolt lättaste du kan göra är att helt enkelt skaffa en axel från en gammal barnvagn. skruva fast en regel ovanpå axeln med spikband eller nått sånt och sen surra fast den med spännband på ovansidan av nosen, vänd hjulen neråt och spänn vast bakre stroppen i pakethållaren och surra fast seglen ovanpå ekipaget.

mellan att jag var 15 och 18 så hade jag en gammal rejäl cykelkärra som jag byggde en bock till. två kryss som bestod av två brädor med en bult genom ett hål i mitten och så satte jag en bräda som var lika lång som kärran mellan kryssen i varje ände på brädorna. ställde den och vek ut den på kärran, bräda ovanpå bocken och segel under.
    körde den efter moppen i 50 knyck utan problem.

• oaxen

Medlem
    17 september, 2007 vid 11:05

Det här är en intressant lösning också:

http://www.paddlesurf.net/ (scrolla ner en bra bit)
    http://www.muletransportsystems.com

• ghus

Medlem
    20 september, 2007 vid 17:35

Tack för alla tips! Jag hoppas hinna snickra ihop något i helgen…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA