• styret

Medlem
    16 september, 2005 vid 20:40

om det är dom tre det står mellan skulle jag nog ta compstylen. en erkänt ruggigt bra bräda. bra pris dessutom.

• lolve

Medlem
    16 september, 2005 vid 20:50

joo eller de var de bräderna jag ”tror” är bra.. vet inte mycket om freestyle/wave. därför kan ni tipsa mig.. så jag blir säkrare… kan vara vilket märke som helst

• lolve

Medlem
    16 september, 2005 vid 20:54

Svar till:

om det är dom tre det står mellan skulle jag nog ta compstylen. en erkänt ruggigt bra bräda. bra pris dessutom.

[/ QUOTE ] går den även som ”lite vågis” (kan använda den i vågor utan nått går fel?)

• fnassel

Medlem
    17 september, 2005 vid 06:25

Hur planerar du att segla?
    Om du skall ta ut brädan i stora vågor på Gislövshammar tror jag de rena freestylebrädorna kommer att upplevas som väldigt stora och klumpiga så då bör den vara mer våginriktad.
    Skall du bara segla i mindre vind och mindre vågor är det väl mer en freestylebräda du skall satsa på.
    Det är sedan väldigt individuellt hur man upplever brädorna. Själv föredrar jag vågbrädor då de är roligast när det verkligen blåser, men då bril ju surftillfällena också färre.

/gammelsmurfaren

• anonym-anvandare

Medlem
    17 september, 2005 vid 06:34

Vågbräda??? Har du skaffat en nu? Grönhögen söndag? eller Torö? eller Nävekvarn?

Mvh/ stor vågbräda cool.gif

• oscar

Medlem
    17 september, 2005 vid 06:39

Beror ju på vad du huvudsakligen kommer köra och vad du väger. Den jag har kört är twister 102an och den är helt enkelt en otroligt bra bräda mellan 8 till 10 m/s. Fotstyr med bakfoten väldigt bra och känns livlig på mindre vågor. Den har väldigt bra pop och är styv och lätt.

Så kör du i typ lejet eller varberg så är detta brädan för dig om du väger runt 70 till 80 kg.

Över 80 så kan du ta compstylen vilken dessutom blir stabilast om du ska satsa på riktiga freestylemoves som spockar.

Den andra F2n vet jag inte så mkt om.

• lolve

Medlem
    17 september, 2005 vid 07:03

joo.
    jag väger ca 65-70kg. och jag vetefan vad jag har tänkt mig köra i crazy.gif. men som nybörjare på både wave/freestyle. så lär jag inte gå ut i de största vågorna.

asså det är en sak jag inte fattar om man kör våg då är ju den bra på ena hållet(in mot land) men när man ska gå ut då lär man ju ändå flyga och ha sig
    .
    och om man kör freestyle då är brädan bra ut(mot havet) och in mot land blir det att man kör lite vågor ju tongue.gif..

har kanske tänkt köpa gurras goya. den är typ freerid-styl och wave(enligt han) laugh.gif

• fnassel

Medlem
    17 september, 2005 vid 07:12

Antar att annonym är IPPA!?
    Är det något fel på min gammla vågbräda?
    Ok. att den är stor men så är ju jag också ganska stor och vacker!

Om du lånar mig segel så hakar jag på vart som helst!

/Gammelsurfaren

• bergelin

Medlem
    17 september, 2005 vid 11:27

JAg hade i första hand tagit twistern, både den och comp-stylen är ju erkänt riktigt bra freestylebrädor. Style är ju mer en freestyle-wave och enligt mig också en förbannat skön bräda. Den är ju bättre än 2005’s variant ”Style Guerilla”..

Freestyle: 1. Twister 2. Comp style
    Wave/Freeride/Freestyle: F2 Style

/ E laugh.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.