Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing D40 eller D60?

• davids

Medlem
    24 mars, 2009 vid 13:58

Helt klart en bra lins den 55-200mm VR linsen. Jag började med en 18-55 men insåg sen att jag behöver zoom och köpte 55-200 som jag fortfarande har. Mycket nöjd med, nästa steg upp är en dyrare ljuskänsligare glugg, typ f2.8 eller alternativt en längre (300-400mm).. Men 55-200an kommer du lååångt med. Objektivet blir itne dyrare för att du har en D40.

• nundy

Medlem
    24 mars, 2009 vid 14:02

Det är ett bra pris ja.. nackdelen med den linsen är att det är svårt att manuellt överstyra autofokusen, ratten för det sitter ytterst (tror jag) 🙂

För mer översiktiliga tester av linser etc, se http://www.kenrockwell.com.. men betänk att dessa är ju också subjektiva!

• aronh

Medlem
    24 mars, 2009 vid 14:09

D60 har inte heller någon motor i huset. Objektiven som motsvarar husets kvallité blir änndå inte dyra än andra märkens. Man blir lite mer begrännsad men så länge du inte har några sen innan eller ska köpa en massa objektiv funkar det bra.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing D40 eller D60?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.