Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Då det plötsligt funkade!

• Då det plötsligt funkade!

Publicerad av anonym-anvandare på 23 april, 2004 vid 19:45

Här kommer lite fler nostalgibilder:
    [img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/mini-Scan10006.JPG[/img]
    [img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/mini-Scan10007.JPG[/img]
    [img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/mini-Scan10008.JPG[/img]
    Bilderna äe tagna vid Arnholmen Hållsviken söder om Trosa 1980. Detta var den fantastiska helgen då vindsurfingen verkligen losnade för mig och min polare! Vi surfade runt, runt en liten ö och bara njöt och log! Notera dock den klassiska nybörjarblicken stirrandes på brädans nos.
    Vi var inte så bra på att sträcka upp nedhalet eller spänna fast bommen ordentligt. Men vad gjorde det! Vi tog oss framåt och njöt av att kunna vindsurfa!
    Brädan var en Sunrice Tric som vi hyrde vid St Eriksplan i Stockholm. Vi gillade verkligen den brädan smile.gif
    Skriv gärna och berätta när vindsurfingen lossnade för dig.
    Per-Arne

eriksson svarade 20 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • the_novice

Medlem
    23 april, 2004 vid 19:47

Goa skor! Längden på bommen verkar också väldigt bra.

• Knatte

Gäst
    23 april, 2004 vid 20:12

Finns nog många minnen av när surfingen lossnade. Den första riktiga planingen osv.
    Första gången man lyckades plana med fotsropparna i mm.
    Men det blev väl ingen riktig fart i seglingen, förrän jag köpte en F2 Strato -84 (?) i mitten/slutet av 80-talet.
    Jävlar i min själ smile.gif
    Bara måtten 360×66 cm och vikten 15 kg talade om att det var “heta” prylar.
    Sedan följde F2 lightning, Tiga Race och andra Corse racers i snabb takt.
    Detta seglade jag med -87 eller -88.. En F2 Lightening och NPU 6.0 ? race
    De hade grym grafik på F2 brädorna förr tongue.gif

• mobydick

Medlem
    24 april, 2004 vid 22:54

Fäljde med polaren till hans land… Han skulle lära mig surfa….
    Första dagen drog jag upp seglet och sedan ramlade jag i….. om och om och om igen….satan vad jag svor… Nästa dag började jag lära mig “surfa”. Någon dag senare blåste det upp och blåste ca 6-8 m/s.. Då blev det Lipton (som en tepåse upp och ner i vattnet) polarn va tvungen att hämta mig med båt, höll på att strypa honom, klart att jag skulle klara mig in, behövde ju bara lite tid…. mad.gif
    Nästa dag blåste det lika mycket… men då lossnade det grin.gif fick för första gången känna lite tryck i seglet och fart i brädan.. ( det ska kanske tilläggas att brädan va från det glada 80-talet och stor som satan.) Samma dag fick jag prova en nyare bräda på ca 150 l, fick känna på lite mer fart…. och blev fast i Surfing… Världens bästa sport.

• eriksson

Medlem
    25 april, 2004 vid 10:21

Dock inte lika gammal, men en härlig bild! smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Då det plötsligt funkade!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.