Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Då gick man upp 0500 för att kolla prognosen…
-
Då gick man upp 0500 för att kolla prognosen…
Publicerad av ola_p på 20 mars, 2004 vid 04:42…och ser prognosen bra ut även 5.45 (strax så bär det av neråt), det är inte ofta vågprognosen visar 4-5 meter…
Gääsp
lars_k svarade 20 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst20 mars, 2004 vid 04:53amen gyt!!!!
cs där nere snart då dude!!!!!!
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst20 mars, 2004 vid 04:56segstjärt!!!
klart, jag o 3 surfer till! …+ säkert massa mera?
-
Drar själv till Åsa inom en timme. Kan vara rekordgrymt idag, sånär som på temperaturen, då.
-
Det var helt ok i apel, tills man blev blöt, fyfasen vad kallt det är att simma… Men man får väl säga till sitt försvar att man kände sig ngt ringrostig… råkade landa två hopp som sänkte både bräda, rigg och mig helt under vattnet… (kvarts framåtrotation hade visst en sån effekt…)
Hur var åsa?
-
Jag skulle alldrig våga segla i åsa med 70 liters vågis när det är så kallt. Om Vinden lägger sig när man ska kryssa ut till revet så ligger man där. Har råkat ut för det på sommarn och då tar det ett tag att ta sig iland.
-
Haha “Safesurfer”. Men du har nog rätt…
Var du verkligen ute i Åsa, Ola? -
Jo, jag körde ett tag, men bara på “inre revet”. Det var rätt bra, inte jättestort, men OK vågor och inte så hård konkurens om dem. Jag kan posta ett par bilder imorgon när jag sitter på en bättre uppkoppling.
-
Aha. Gött =) Inre revet är ju säkrare, när det är kallt iaf…
Ser fram emot dina bilder.
Logga in för att svara.