Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Da kine cold water glove

• oscar

Medlem
    16 januari, 2008 vid 08:51

Ska finnas hos onwater men dom är inget bra. Läcker som såll i sömmen mellan neoprenet och “toughtek” dvs blir svinkalla. Köp Mittens och täta sömmen med ett tunt lager liquisole.

• dude

Medlem
    16 januari, 2008 vid 09:52

Föstår inte vad du menar Oscar, är de inge bra?, finns det andra som är bättre?, har du lyckats täta CWM med liquisole med bra resultat? Jag funderar själv över vad som skulle vara bästa sättet att täta vantarna.

• oscar

Medlem
    16 januari, 2008 vid 10:01

Jag har testat glove (handsken) och de är inget bra ju för att de är svinkalla. Blir ju betydligt mer sömmar som läcker än i mittens (tumvanten).

Jag har tätat mina mittens enligt Oåxens instruktion som finns på Länk till GUID och det funkar bra.

Har svårt att tänka mig att glove blir bra att täta på detta sätt då det blir väldigt mkt liquisole….

• swe22

Medlem
    16 januari, 2008 vid 10:10
  • oscar

Medlem
    16 januari, 2008 vid 10:27

Mittens säljs ju även av surfbutiken och stora höga..

• adde

Medlem
    16 januari, 2008 vid 10:35

Bara för tydlighetens skull. Det finna alltså en handske (glove) och en tumvante (mittens). Det är mittens som funkar och de kan behöva tätas i sömmen.

• endy

Medlem
    16 januari, 2008 vid 10:59

Söker ni en handske (glove) som funkar ska ni kika på O’neills psycho glove
    Har själv kört den hela vintern med mycket gott resultat!

• dude

Medlem
    16 januari, 2008 vid 12:32

tjena endy, lite mer info skulle kanske göra handskarna intressanta. någon annan kanske?

• oscar

Medlem
    16 januari, 2008 vid 14:08

Har läst lite på Boards forum om dessa och de verkar kunna vara nåt….allt annat med några mm neopren i handflatan som jag testat har inte funkat nåt vidare. Bäst hittills av dessa var Mystics movement mitten men DCWmittens är betydligt bättre (enligt mig)..

• endy

Medlem
    16 januari, 2008 vid 15:43

Här finner du info från O’neill http://www.oneill.com/mens-products.php?sport=surf&categoryID=1&typeID=5&seriesID=70&id=38

Det är e.g vågsurfing handskar, men pga att de såpass tunna som 1,5mm och har bra grepp i handflatan gör att de funkar fint att segla med.
    De har såkallade svetsade sömmar som gör dem täta.

Jag tycker de funkar bra!

• speedjanne

Medlem
    16 januari, 2008 vid 15:46

Har varit ute i dag i TT med CWM körde 2timmar utan att frysa det minsta om fingrarna…Men tror att man måste ha en tunn bom (26-27mm) annars kommer krampen direkt.

• stoorfaen

Medlem
    16 januari, 2008 vid 16:06

För det första…det blir många stavfel när man har Speedjannes honkers dunkande i vänstra ögonvrån. För dom är väl dina Janne?

Jag tjacka sånnadärna vantar i vintras och dom funka riktigt bra så länge dom höll ihop, men både mina och polarns pajade efter typ 10 pass!!!! Det är underkänt tycker jag!

• oscar

Medlem
    16 januari, 2008 vid 17:25

@stoorfaen 438873 wrote:

För det första…det blir många stavfel när man har Speedjannes honkers dunkande i vänstra ögonvrån. För dom är väl dina Janne?

Jag tjacka sånnadärna vantar i vintras och dom funka riktigt bra så länge dom höll ihop, men både mina och polarns pajade efter typ 10 pass!!!! Det är underkänt tycker jag!

Vilka? Oneill eller Da Kine?

• highflyer

Medlem
    16 januari, 2008 vid 17:28

Har redan mittens och de funkar grymmt bra när man tätat dem. Använder dem när jag vindsurfar men när jag kitar vill jag gärna ha fingervantar. Någon som säljer dakine gloves i sverige eller måste man beställa från utlandet. Använder medium på mittens antar att det ska vara samma?

• jeppepeppe

Medlem
    16 januari, 2008 vid 17:38

@Oscar 438794 wrote:

Jag har tätat mina mittens enligt Oåxens instruktion som finns på Länk till GUID och det funkar bra.
    QUOTE]

Bra GUID! Tack för det Oåxen, tror att denna kommer spara mina handskar länge!

Tack!

Jeppe

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Da kine cold water glove

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.