Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Da Kines Contour
-
jonaish wrote:okaj,, någon som kan säga hur de är, får man in foten bra på den å så ?? Jag har både den nya och den gamla typen. Och visst de nya funkar ju.. MEn de gammla är bättre.. Och du.. Problemet är ju inte riktigt att få i foten.. Utan att den åker ur för lätt….
-
TDK wrote:Jag har både den nya och den gamla typen. Och visst de nya funkar ju.. MEn de gammla är bättre.. Och du.. Problemet är ju inte riktigt att få i foten.. Utan att den åker ur för lätt….
Oki.. För de Mistral stroppar jag har får man ju sparka in foten för att få in foten, hur är det att köra kite stroppar på w-surfin bräda ??
-
jonaish wrote:Oki.. För de Mistral stroppar jag har får man ju sparka in foten för att få in foten, hur är det att köra kite stroppar på w-surfin bräda ??Har du justerat in dom rätt då??? Så dom inte är för smala??
-
TDK wrote:Hur va det där nere Lasse?? Fick du hygglig procent på seglingsdagarna eller??
Det var najs. Fick 23 dagar av 30 i vågor mellan 1 m och drygt 6 m! Oftast 2-3 m vågor. Alltid sideshore till side-off. Blir knappt bättre förhållanden för vågridning. Filmade en hel del. Ska sätta ihop nåt hade jag tänkt.
-
Oregistrerade
Gäst21 januari, 2006 vid 21:12http://www.pro-flexfootstraps.com/index.htm
Mycket bra!!
-
TDK wrote:Har du justerat in dom rätt då??? Så dom inte är för smala??
Nä jag har inte justerat in dom rätt, för det går inte att justerat in dom alls..
Tro mig de är skit små, man sparkar in foten å endå så ser man precis att tån går ut på andra sidan.. Jag gillar att ha foten så långt in som möjligt men endå ska det va bra så det inte glider ut… -
Oregistrerade wrote:http://www.pro-flexfootstraps.com/index.htm
Mycket bra!!
Hahahaaahaa….
Det är typ sådanna jag har men när de inte sitter på brädan är det nästan helt platta. -
Lars_K wrote:Det var najs. Fick 23 dagar av 30 i vågor mellan 1 m och drygt 6 m! Oftast 2-3 m vågor. Alltid sideshore till side-off. Blir knappt bättre förhållanden för vågridning. Filmade en hel del. Ska sätta ihop nåt hade jag tänkt. Låter gott!!! 😀 Ser fram imot en rulle nu!!
-
jonaish wrote:Hahahaaahaa….
Det är typ sådanna jag har men när de inte sitter på brädan är det nästan helt platta.hehe låter som att du inte ställt in dem riktigt, upp med kardeborre bandet på skruva in dem i rätt hål så att de är tillräckligt breda och sen så är det bara att göra dem stora nog att få in fötterna i…
-
Basse wrote:Fan Lasse… då kanske du sätter en Vulcan snart!!! Med original går det ju inte….. eller vad säger du Ola!?
🙂
Satte inte Nikke en Spock med orginalstroppar på sin Compstyle?
/adde
-
Oregistrerade
Gäst22 januari, 2006 vid 13:46TDK wrote:De riktiga contour stropparna går inte att få tag på längre.. Bara den nya typen, som inte ens är i närhten av den gammla typen.. Thats it.. Det har diskuterats hundra miljoner gånger här på konfen..Stämmer inte riktigt längre. Da Kine har börjat sälja “orginalet” igen, dock så är dom svarta istf vita. Kommer hit i vår.
/Oscar W
-
Oregistrerade wrote:Stämmer inte riktigt längre. Da Kine har börjat sälja “orginalet” igen, dock så är dom svarta istf vita. Kommer hit i vår.
/Oscar W
Har inte våren börjat da? För det står ju VT på busskortet…..
Vet du var man kan köpa “orginalet” när de är här i Sverige ?? 😀 -
Oregistrerade
Gäst22 januari, 2006 vid 15:29Verkar finnas på Surfbutiken igen:
Logga in för att svara.