Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Dä läcker lite du!! ??

• Dä läcker lite du!! ??

Publicerad av basse på 5 september, 2007 vid 08:46

När det regnar mycket läcker det in lite i vår buss. Vattnet börjar droppa precis intill fönstret under panelen. Inte mycket med grymt irriterande.
    Har plockat bort panelen i fråga och kollat och lagt en sträng silikon på fel ställe så det hjälpte inte. Vattnet kommer in mellan två plåtar i ett litet jack som fästet till panelen skall tryckas upp i.

Kommer vattnet från otätat rails kanske?? Kan man täta upp detta på något vis? Vad skall jag använda iså fall?

Hare!

basse svarade 17 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • ola-h

Medlem
    5 september, 2007 vid 18:33

Kanske kan du specifiera lite? Vilken modell på buss? Vilken ruta? vilken panel? Kanske en bild?

• basse

Medlem
    6 september, 2007 vid 09:21

Det är en vito -99’a. Rutan bakom föraren. Sitter bara en panel där, den som är mellan rutan och innertaket så att säga. Det är en liten glipa mellan fönstret och kanten på panelen och det är där det droppar. Panelen ligger alltså inte mot fönstret.

Har ingen bild just nu.

Frågan är väl ganska allmän iof. Kan man plocka bort en rail och lägga i någon sorts fog/silikon kring infästningen?? (som jag tror är problemet).
    Det droppar mer om man står still också kan jag nämna!

• basse

Medlem
    14 september, 2007 vid 08:13

Ingen som har koll på om det är problematiskt eller pissenkelt att lyfta ena railen och täta lite kring infästningarna???

Basse

• mag

Medlem
    14 september, 2007 vid 12:08

Måste du lossa på något, kan du inte ta en tjock sträng silicon över hela alltet? Finns ju både svart, vit eller transparent
    Magnus

• basse

Medlem
    14 september, 2007 vid 12:36

Joo visst det är ju ett alternativ…. men om det inte tätar det hela så måste jag ju ändå lyfta railen.

Får fundera på det där!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Dä läcker lite du!! ??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.