Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Då var min premiär också avklarad.

• Då var min premiär också avklarad.

Publicerad av gurra1978 på 14 februari, 2004 vid 15:48

Det är inte ofta man bjuds på 3 plusgrader och frisk (10-13 m/s) nordlig vind mitt i februari. Det var ett självklart val att ta premiäråket. Farsan rapporterade 09:00 från Mats väg att det var isfritt på Ålands hav. Lastade prylarna och körde de 10 milen upp til Väddö. Vilken skön dag. Bra tryck i 5,3:an, tidvis ganska överriggad och mycket bra hoppvågor. Jag surfade inte så länge eftersom kyleffekten var brutal. Diskhandskarna gick fetbort då de läckte och jag var tvungen att bryta. Testade med dykhandskar som var betydligt varmare och bättre. Jag har lite mer bilder här , absolut inget speciellt men ändå. Man måste ju dokumentera sitt premiäråk.

Knatte svarade 21 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • styret

Medlem
    14 februari, 2004 vid 15:50

fan just nu haar jag sundet här hemma. isen ligger och premiären känns ålngt bort. två månader sen förra surfet… FAN! och så har föräldrarna tvingat iväg en till dalarna över lovet nu. Få hoppas isen är borta när mna kommer hem.

• callekuling

Medlem
    14 februari, 2004 vid 15:57

Gött och se. Här på västkusten har det nästan varit lite våraktigt iluften idag, 4-5grader, klarbå himmel och ingen snö. Får hoppas värmen håller i sig(vilket det verkar göra)så skall man nog snart klarat av premiären.

Lev väl allesammans!

cool.gif

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    14 februari, 2004 vid 16:05

fan va nice!

en riktigt ”Shredder” som surfar cool.gif

oooooo!!! nu e man surfsugen som faen..verkar inte som det vill sej riktigt här on the West coast crazy.gif

• imported_borje

Medlem
    14 februari, 2004 vid 16:15

Ser skönt ut med isen liggandes längs kanten smile.gif

• gurra1978

Medlem
    14 februari, 2004 vid 16:56

Jag testade en ny grej jag köpte på http://www.skoterbutiken.se Jag har alltid frusit om ansiktet så jag köpte en neoprenmask. Den funkade riktigt bra. Satt lite snett efter vissa vurpor men den uppfyllde det primära syftet, att hålla värmen och slippa kyleffekten. Kan rekommenderas för mycket kalla dagar. OBS! Huvan är vanligt surftillbehör.

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    14 februari, 2004 vid 17:58

en ”shredder pinoccio” grin.gif wink.gif

• macguyver

Medlem
    14 februari, 2004 vid 23:14

Kan man inte få se hur den ser ut i profil och utan neoprenhuvan.
    …En sådan skall väl inte vara omöjlig att sy själv.
    /Daniel

• gurra1978

Medlem
    15 februari, 2004 vid 10:25

Visst kan du få det. Jag gillar att ta bilder.

• gurra1978

Medlem
    15 februari, 2004 vid 10:25

En till.

• gurra1978

Medlem
    15 februari, 2004 vid 10:27

Tror inte det lönar sig att sy själv. Materialet kostar väl lite sen ska du göra arbetet själv. Masken kostar ju inte ens hundra spänn.

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    15 februari, 2004 vid 10:51

Eller en bättre förstorning på hela kittet wink.gif

• smurff

Medlem
    15 februari, 2004 vid 18:34

Ha ha ha hah ha ha ha!. Asfet dräkt var kan man köpa den? grin.gif E de en semidry eller e den helt tät?

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    15 februari, 2004 vid 18:41

den finns bara tillgänglig för dem som hänger i Turtelkretsarna..tyvärr!..men det är en torris av högsta kvalitet.

• wind_freak

Medlem
    15 februari, 2004 vid 19:19

Svar till:

Tror inte det lönar sig att sy själv. Materialet kostar väl lite sen ska du göra arbetet själv. Masken kostar ju inte ens hundra spänn.

[/ QUOTE ]

var införskafar man sådan

• gurra1978

Medlem
    15 februari, 2004 vid 19:24

https://www.touring.se/skoter/Servlet

Hjälmar/hjälmhuvor -> ansiktsmasker

84 kr

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA