Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Däckfix till pyspunka
-
Däckfix till pyspunka
Publicerad av ollefax på 1 april, 2004 vid 21:06Vad tror ni om detta?
http://verktyg.flight.nu/bil_transport/d%E4ckfix_p%E5_burk_12925.html
finns på biltema oxå
några erfarenheter eller tankar?
styret svarade 20 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
det är ju en vätska som man får skaka runt i kiten, så den lär ju fördelas över hela
-
jag är inte säker… men att uppnå samma centripetalkraft som det blir i ett rullande bildäck, för hand, på en kite…låter som en ganska jobbig sysselsättning iaf.
-
Det där sabbar nog blåsan istället. Kan du inte tejpa ihop typ 10 cigaretter och ansluta dem till pumpen. Pumpa upp bladdern nånstans där det inte är för ljust. Lys sedan med ficklampa för att se röken pysa ut och hitta hålet….?
-
-
Pratar man med en däckfirma om dessa burkar får de panik, den fyller tydligen däcket med något ”härrejösses”-kletigt och skapar ett rent h-vete när de sedan skall byta däck.
Jag tror att du kommer få svårt att få ut luften igen om du petar i denna massa, och skulle du mot förmodan få det kommer antagligen allt samman gegga ihop sig när du knycklat ihop den. Detta leder till att det kommer vara omöjligt att blåsa upp den igen då du ”kontaktlimmat” ihop sidorna.
Kanske smidigt iof om man funderar på att spendera hela sommaren på stranden, och köpa en ny till nästa år?
-
om jag inte minns fel så sabbar det här ventlierna på däcken. det gjorde det för ett par år sen men det kan ju ha bättrats på.
Logga in för att svara.