Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dagar då vinden inte spelar någon roll
-
Dagar då vinden inte spelar någon roll
Publicerad av stefanlindmark på 29 juni, 2009 vid 20:18Vad kan jag säga? När min 12-åriga dotter ställde sig på brädan för femte gången ikväll och såg så här glad ut finns det ingen vind som kan konkurrera.
Ibland är det skönt att bara vara pappa och njuta!Drar mitt strå till tillväxten bland juniorerna 🙂
(Lite stolt blev man allt…)
pedersen svarade 15 år, 4 månader sedan 13 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Jättekul! Min grabb hade jag med mig från 3 års ålder…..han haaaatar windsurfing 🙁
Vad hjorde jag för fel?
-
stefanlindmark;556144 wrote:Vad kan jag säga? När min 12-åriga dotter ställde sig på brädan för femte gången ikväll och såg så här glad ut finns det ingen vind som kan konkurrera.
Ibland är det skönt att bara vara pappa och njuta!Drar mitt strå till tillväxten bland juniorerna 🙂
(Lite stolt blev man allt…)
Och stolt skall du va!
-
Japp, snart surfar hon ifrån sin pappa och MIG på Trälhavet 🙂
-
Min 11m gamla dotter rullade ner från brädan i vattnet idag, det var inte så poppis.
Men min 3-åring har börjat öva med mig på simulator på tomten, det tycker hon är kul.
Är man surfbird, då ska det åkas…Det dröjer antagligen ett tag tills de upptäcket att windsurfing är en sport för gamla gubbar.
Fick för övrigt (lite) planing idag med 8,2kvm och ~7m/s.
/E.
-
Vad kul!
Kanske dags att kolla om min dotter (10år) är sugen att prova?? . Tyvärr så tar hennes simning rätt så mycket tid. Men jag skall nog komma på nåt. -
Det säkraste sättet att få sin avkomma att bli vindsurfare borde väl vara att sluta innan de föds, radera alla bevis på att man någonsin stått på en bräda och kontinuerligt upprepa hur farliga och onödiga alla vattensporter är…
-
fastforward;556198 wrote:Det säkraste sättet att få sin avkomma att bli vindsurfare borde väl vara att sluta innan de föds, radera alla bevis på att man någonsin stått på en bräda och kontinuerligt upprepa hur farliga och onödiga alla vattensporter är…
Haha. Det blir tungt, men antagligen den mest effektiva taktiken.
Det enda intresset min 7 åring visat är att färglägga segel på hotsails maui.
http://hotsailsmaui.com/2009/sails/superfreak/color07/2010SFsystem.htmlDet där med simulator, var får man tag på dem?
-
Härligt att se! Vattenvana borde väl vara det enklaste sättet att locka dem till sporten, att få dem förstå att det inte är farligt att hamna under vattenytan då och då:grin:
Många timmar sparar man väl med Starboards uppfinning IDO
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=D9TYVXrtPsQ”]YouTube – iDO, windsurfing changes forever[/ame]
-
Den där var ju ball, men finns det inte en viss risk att grejerna blåser bort? Man får väl köra i pålandsvind kanske…
-
Grattis, Stefan!
Passa på och njut medan du kan, och framförallt innan hon blir 15. Då la min dotter av tvärt, trots fantastisk talang och enträget tjat från farsan.
-
Claes6;556635 wrote:Grattis, Stefan!
Passa på och njut medan du kan, och framförallt innan hon blir 15. Då la min dotter av tvärt, trots fantastisk talang och enträget tjat från farsan.
OK, 3 år kvar att hitta på någon plan B för den åldern då… :cool2:
-
Min 14-åriga dotter skall gå ungdomskursen på Surfers om tre veckor med en kompis. Hoppas på det bästa. Känns fint att “lägga ut jobbet” på Surfers. Själv började pappa och jag surfa när jag var i samma ålder. Det jag kommer ihåg är att man i den åldern inte gillar tjat (det gör man inte i någon ålder). Så fort det blåste så skulle man ut. OK det låter ju perfekt nu när man är 38, men när man är 14 så behöver man lite space. Till slut kändes det jobbigt och det var stor risk för att jag skulle lägga av. Blev med tiden bättre än farsan och ville ut i vindar som han tyckte var för svåra. Man får försöka vara lyhörd för vad ungarna vill. Bara för att det är perfa vind betyder inte det att dom vill surfa, även om man själv har svårt att sitta kvar på en stol när trädkronorna börjar vaja 😉
-
Pedersen;556701 wrote:Man får försöka vara lyhörd för vad ungarna vill. Bara för att det är perfa vind betyder inte det att dom vill surfa, även om man själv har svårt att sitta kvar på en stol när trädkronorna börjar vaja 😉
Eller när de bara ska ut när det blåser 1 m/s offshore
-
Mitt enda barn (av tre möjliga..) som inte är handikappat är totalvägrare..
Hade med henne (och dåvarande maken.. som sedermera drog.. nej, han surfade inte heller annat än på sin j-a Mac..) till Haga Park förra sommaren..
Det regnade BETYDLIGT MER än det blåste.. på “brissäkra” Haga så klart..
Dödsstöten för det 20-åriga förhållandet!? Och en (nu) 16-årig dotter som ALDRIG lär vindsurfa i hela sitt liv../lr
PS. Men annars är allt på topp! 😉 DS.
Logga in för att svara.