Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing dagbok fran kapstaden

• s

Medlem
    21 december, 2005 vid 16:26
    bonasurf wrote:
    Hur gick det med surfprylarna på väg ner? Var de tuffa med övervikt?

Vi förbokade allt (med ärliga angivelser på mått och vikt) och fick det godkännt av KLM innan vi bokade definitivt.
    Sedan var vi ute på flygplatsen i god tid innan vi skulle lyfta och förbetalade både dit och hemresa. Då vägde de in allt (och de var nöjda eftersom det vägde mindre än vi sagt att det skulle) och vi fick biljetter för Windsurfeq. t.o.r. Kapstaden.
    I Kapstaden visade vi bara biljetten och de kollade att det stämde, vikten stog i deras dator (numera lite tyngre dock) och allt var klart!
    Supersmidigt!
    Kostade egentligen 80euro per väg och utrustning. Men hon var lite morgontrött på Landvetter kl.05 då vi avreste så hon tog 80euro per utrustning för t.o.r. 🙂 Halva priset.

Detta rekomenderas! Man behöver inte åka på några överraskningar på vägen hem. Det har ju hänt att man står där med sin utrustning och så vill de helt plötsligt ha 250dollar för att få hem brädan trots att man blivit lovad 80dollar innan avresa. Men något sådant vet ju naturligtvis inte incheckningspersonalen och man får det aldrig skriftligt. Men är allt förbetalt har de väldigt svårt att ta mer betalt!

/Staffan

• bonasurf

Medlem
    22 december, 2005 vid 07:31

Lustigt hur fick ni det för 80 euro? Förra året när jag flög dit ville de ha 200euro tur. Var fick ni det priset och vad sade ni att ni hade?

• s

Medlem
    22 december, 2005 vid 08:00
    bonasurf wrote:
    Lustigt hur fick ni det för 80 euro? Förra året när jag flög dit ville de ha 200euro tur. Var fick ni det priset och vad sade ni att ni hade?

Vad jag vet har KLM haft samma pris åtminstonne ett år, om inte två. Jag har ju inte rest med dem så ofta men det har ju MC.

Det står på hemsidan så du kan läsa på själv.

Men sedan vi bokade i somras har de gjort om prissättningen! Så vi var lite oroliga när vi skulle åka. Men det var inget krux på flygplatsen. Vi hade också skriftlig bekräftelse från resebyrån som hade kollat detta dubbla gånger åt oss. Och de mått som vi angett var OK för KLM. Och det är ju de mått som angavs då vi bokade och betalade som rimligtvis borde gälla eftersom det för oss är en förutsätting att vi får med våra prylar, lika viktigt som att vi själva kommer med… 😉

Det som gällde då var:
    En vindsurfingutrustning, max 46kg. Med begränsningen att ingen bag fick väga över 23kg.
    80 euro per utrustning enkel väg.
    En utrustning är (i teorin) en bräda, ett segel, en mast, en bom. Så är det ju inte som ni alla vet, men vi hamnade inom viktangivelserna utan problem så det var ingen som ifrågasatte att vi hade fler segel och master. Vi betalade dessutom för två utrustningar och hade bara tre bagar totalt (två bräd och en segel).

Numera så tror jag de säger:
    En vindsurfingutrustning max 23 kg för 80 euro. Upp till 46kg är ok men då kostar varje kilo över 23kg extra.

/Staffan

• imported_borje

Medlem
    27 december, 2005 vid 17:51

Korde 4.4 i sunset idag, vilket skitstalle 🙂 Nu e sidan fede uppdaterad!

• lars_k

Medlem
    29 december, 2005 vid 10:11

Borje! Sunset och bigbay ar kass nu. Inget SW-swell. Vi kor bara melkbos och yzerfountain nu. Vindswell pa 2m i melkbos och uppat 3m cleant i yzer. yzer ar grymt. mkt mindre vind och byigt men korbart nar det nukar soderut. kor till yzer nar det drar pa overriggat 4.5 i melkbos.
    Hoppas pa mer swell. Fick en masthog dag i Haakgat i tisdags. Mer sadant! Grymt pointbreak spot med clean vanstervag. Vi ses!

• imported_borje

Medlem
    8 januari, 2006 vid 16:24

Lite nytt pa sidan.

• imported_borje

Medlem
    13 januari, 2006 vid 13:21

Lite nytt igen….

• imported_borje

Medlem
    16 januari, 2006 vid 09:04

nya harliga pix fran langebaan

• splifboy

Medlem
    16 januari, 2006 vid 10:15
    Borje wrote:
    nya harliga pix fran langebaan
    Tja!
    Fina bilder på hemsidan. Jag tar över lägenheten då jag kommer till SA i mitten av feb. Rikus verkar ju vara en hyvens grabb?
    /Kristofer
  • pederboy

Medlem
    16 januari, 2006 vid 12:36

Precis Staffan..
    Låter som killen har varit på marinmuseet i Waterfront
    Citat: För övrigt dör det 4 personer av hajattaker om året!
    Över 700 dör av sin brödrost och över 400 över att ramla från en stol.
    Hur många som dör i trafiken i Sydafrika vet jag inte och jag vågar inte gissa!
    /Citat
    Men du glömde en av de bästa
    De 8 personer som årligen dör av att ramla av stolen.

Själv bodde vi vid False Bay förra året bara och bodysurfa både i GordonsBay och i Bettys Bay. Det var många som surfa på denna sida av Kapstan men några hajjar syntes inte till så länge man inte la i blodigt föda till dem.

/Peder

• dr-masse

Medlem
    16 januari, 2006 vid 21:11

Väldigt skoj att läsa om er resa! Ni verkar ha det asbra, SA lockar något enormt. Extra skoj är det att min Skate i gurras händer äntligen får vara på ett riktigt surfplejs!

Åsså har han friat, oj, oj, oj. Bara att höra av sig om hur “kvinna, kidz å kneg” går att få ihop med lite surf i alla fall. Om ett tag.

Suuuuurfa På!

• imported_borje

Medlem
    17 januari, 2006 vid 09:39

annu lite till fran gardagens feta swell, dock ingen vind, men den kommer ikvall!!

• imported_borje

Medlem
    18 januari, 2006 vid 09:12

Igar seglade vi masthogt i Haakgat, las mer pa hemsidan.

• Oregistrerade

Gäst
    18 januari, 2006 vid 13:05
    Borje wrote:
    Igar seglade vi masthogt i Haakgat, las mer pa hemsidan.
    Bra Borje. Masthögt Haakgat är riktigt najs. Då kan ni fortsätta med en tur till
    Elands-baai 3 timmar norrut. Seglade brytande 6m monster i söndags. Otrolig känsla att ligga och speeda nerför dessa as som dundrar fram i 20+ knop. Kör på en SW prognos för langebaan och stort swell. Stabilt SW 7-8 m/s räcker. Grundvinden förstärks till minst 15 m/s lokalt. Mer i denna tråd (jag är på väg ut i bild nr2..):
    http://www.stehsegelrevue.com/pod/20060115215853/

Ha de gutt! Jag är hemma i kylan igen :-/

• lassek

Medlem
    18 januari, 2006 vid 13:09

Vafaen?? Jag blev utloggad. Jag skrev förra inlägget iaf… Och mitt nick verkar ha blivit kajko… 😛
    /Lars_K

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing dagbok fran kapstaden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.