• Dagen efter

Publicerad av gnutten på 11 juni, 2008 vid 10:58

Vad gör man för att hålla sig vaken på jobbet, dagen efter så här bra surf? Kroppen känns helt slut på energi och man är allmänt mörbulltad. Det är väldigt svårt att koncentrera sig framför datorn. Meningen med livet måste ligga närmare bottensvängar och höga hopp än ett stort kontorslandskap. Iofs betalar ju jobbet indirekt för nya surfprylar…

Jag har försökt med flertalet koppar kaffe, hårdrock på hög volym och att stoppa huvudet under vattenkranen. Men inget hjälper…
    Några tips??? Finns det något man kan göra eller något universalpiller (helst lagligt 😉 ) att knapra på?

Ett alternativ skulle ju vara att flexa ut eftermiddagen och sticka ut och surfa lite mer…

bananen svarade 16 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • simpa

Medlem
    11 juni, 2008 vid 12:22

A-m-f-e-t-a-m-i-n

• imported_borje

Medlem
    11 juni, 2008 vid 13:19

Tja… Till att börja med måste du ju trycka i dig en kebabpizza med extra allt direkt efter surfet så du återställer energibalansen 🙂

• cosmosurfer

Medlem
    11 juni, 2008 vid 13:29

Gå ned och köp Brämhults färska morotsjuice, den ger omedelbar energi och kraft. Eller köp en råsaftcentrifug och släng ner antingen frukt eller grönsaker och få kraft-vitamin-drycker jättebilligt resten av livet. Fyller på överallt i kroppen där det varit bruk av vitaminer och mineraler. Dock inte proteiner.

Ex morötter, rödbetor, palsternackor, en citron, två äpplen och en 3 cm bit ingefära. Smakar fantastiskt trots att det är nyttigt.

Det gäller ju att äta sådant som gör att man fortfarande kan surfa som 80-åring.:grin:

• tomasn

Medlem
    11 juni, 2008 vid 13:44

Jag befinner mig på jobbet efter en fin 4,2segling. Men det känns gött bara! Kaffe o macka nu tror jag, sen laddar jag med tonfisk o pasta o en gainer, så är man återhämtad!

• bananen

Medlem
    11 juni, 2008 vid 21:18

Hehe, Tobbe, jag verkar vara rätt ute – körde samma spot i samma förhållanden som igår.

cosmosurfer;474203 wrote:
    Gå ned och köp Brämhults färska morotsjuice, den ger omedelbar energi och kraft.

Det var det dummaste jag hört i hela mitt liv.

Borje;474200 wrote:
    Tja… Till att börja med måste du ju trycka i dig en kebabpizza med extra allt direkt efter surfet så du återställer energibalansen

Så skall det låta! BK fick duga idag…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.