Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dagens lärdom
-
Dagens lärdom
Posted by klepper on 25 oktober, 2002 at 20:36Om du har för avsikt att laga dina våtskor gör inte det med silikon på sulan, det blir väldigt väldigt halt när du kommer på brädan. Jag gjorde naturligtvis det idag och fick plötsligt massa problem att vattenstarta, jag bara gled iväg på brädan och jag tappade även brädan i ett hopp.
kungdenknege replied 22 years, 2 months ago 5 Members · 5 Replies -
5 Replies
-
Aha din lyckost. Har en präktig förkylning så det blir inget i vattnet för mig…. Kan rekomendera smältlim till alla sorters neopren / mjuk gummi lagningar. Funkar förvånansvärt bra..
-
Har inte hunnit prova det själv, men ryktena säger att våtdräktsbetong är suveränt att laga neopren med.. Kolla med närmsta dykbutik (om inte surfbutiken har det)
-
Våtdräktslim fungerar suveränt, limmar neopren kanonbra, är ganska hållbart och det blir dessutom inte halt!
-
Tack för tipsen om våtdräktslim, jag har använt det i tidigare lagningar men tycker inte det är så hållbart, men om man även syr och limmar då kan det bli bra.
Dagens lärdom II handlar om när jag försökte att lösa mitt problem nr I. Jag beslutade mig för att återigen snåla och köpa halksyddstejp och limma på mina dojor. Det var inte lyckat – heller. Väl i Apelviken åkte halkskyddstejpen av, mina lagningar i skorna gick upp vilket ledde till det gamla “köldsticket” i fötterna när jag kom upp ur vattnet. Detta förvärrades ytterligare av att jag riggade fel segel och tog fel bräda och vägrade inse detta och därför säkert låg och plaskade i Apelviken 1,5 h sammanlagt innan vinden kom och jag var då helt slut av allt pumpande/plaskande varför jag inte orkade segla ut och få de stora vågorna. Imorgon skall jag köpa nya skor.
Sensmoral: Försök inte laga våtskor, köp nya och skriv korta meningar!
-
Hehehe, gött!!! Själv har jag lyckats paja 2 segel på 2 dar nu, satte knät i en reva i mitt 5.3 igår och lyckades på något suspekt sätt få en reva i en polares 4.7 idag. Kul hade jag iaf., även om jag var överriggad som ett djur. Kastfallskänslan var så kraftig att det var flera rundor som jag inte vågade kroka i
Log in to reply.