Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dagens resultat i Mellansvenska Cupen

Taggad: 

• Dagens resultat i Mellansvenska Cupen

Publicerad av swe-496 på 23 september, 2007 vid 15:39

Race 1
    J Kujala 1
    S Voxby 2
    M Bokell 3
    P Klingvall 4
    M Wallblom DNF
    O Seeberg DNF
    M Robért DNF
    J Bucchard DNF
    B Sundberg DNF
    R Åberg DNS
    N Carlsson DNS
    J Ljungström DNS

Vinden i första genomförda racet för dagen genomfördes i skiftande vindar.
    Var man på rätt ställe så fick man hyfsad vind emellanåt.
    Vi som har DNF kom inte i mål på maxtiden…

Jona och Nicklas satt i båten under dagen, därav deras DNS:er och Robban dök inte upp förrän efter lunchavbrottet, därav hans DNS:er

Race 2
    J Kujala 1
    O Seeberg 2
    M Bokell 3
    M Wallblom 4
    J Bucchard 5
    S Voxby 6
    P Klingvall 7
    M Robért 8
    B Sundberg DNF
    R Åberg DNS
    N Carlsson DNS
    J Ljungström DNS

Vinden hade efter lunch infunnit sig och alla hade bra tryck i sina segel.
    Stefan Voxby hade gjorten lite felaktig bedömning och plockat fram sin Lechner till 2:a racet då det hade varit lätt vindar innan lunchavbrottet, ack vilken missbedömning. Det blåste upp till en ca 6-7m/s som mest och han fick en del problem på undanvindarna.
    Kryssen funkade hyggligt för honom men fick som sagt det lite bändigt på undarnvindarna.

Race 3
    R Åberg 1
    J Kujala 2
    S Voxby 3
    O Seeberg 4
    M Wallblom 5
    M Robért 6
    M Bokell 7
    P Klingvall 8
    J Bucchard 9
    B Sundberg DNF
    N Carlsson DNS
    J Ljungström DNS

Vinden i race 3 var jämn och fin, stadigt 5-7m/s
    Robban hade nu dykt upp och tog sin “vanliga” placering.
    Han hade inte stenkoll på hur banan skulle köras innan start, men det ordnade sig. Han kom ner mot båten på sista undanvinden och fick ett tut, han undrade vad det var för tut. Gubbarna i båten sa då bara att “Det var din målgång”

Race 4
    R Åberg 1
    S Voxby 2
    J Kujala 3
    O Seeberg 4
    P Klingvall 5
    M Robért 6
    M Wallblom DNF
    M Bokell DNF
    J Bucchard DNF
    B Sundberg DNF
    N Carlsson DNS
    J Ljungström DNS

Total segrare för dagen blev Jesper Kujala.

Slutställning.
    1 J Kujala 4p
    2 S Voxby 7p
    3 O Seeberg 10p
    4 M Bokell 13p
    5 R Åberg 15p
    6 P Klingvall 16p
    7 M Robért 20p
    8 M Wallblom 22p
    9 J Bucchard 27p
    11 B Sundberg 39p
    11 N Carlsson 39p
    11 J Ljungström 39p

Detta var också finalen i Mellan Svenska Cupen för 2007.
    Slutställning för den totala cupen kommer upp här på konfen i en annan tråd lite senare och på vindsurfing.se.

Totalt sett hade vi en fin dag nere på Bolinder Strand med sol och senare under dagen även en bra vind för oss alla att segla runt banan i.

Vi hade även en kanonbra marktjänst på plats. Matts Rudolphi och hans sambo Annika grillade korv och försåg oss seglare med kaffe, te, mackor och kakor.
    Ett stort tack till Matts och Annika för deras fina insats under dagen.
    Ska även rikta ett stort tack till Jona och Nicklas som skötte seglingarna på ett utmärkt sätt.

Väl mött igen under 2008.

swe876 svarade 17 år, 1 månad sedan 11 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • swe22

Medlem
    23 september, 2007 vid 18:04

Grattis Jeppe, din epatraktor verkar trimmad

//Conny

• swe223

Medlem
    23 september, 2007 vid 20:09

Första gånger jag sitter i startbåten. Måste säga att det faktiskt är nästan lika kul som att vara med och köra själv. Riktigt kul att det blev 3 bra race till slut. Synd att det inte var fler som kom när mälaren visar sej från sin bästa sida:-) Vart är resten av Stockholms formula elit ? Jesper B, Johan E, Micke Ö, Bosse C, Patrik mfl. Här kommer lite bilder.
    //Nicklas

• swe223

Medlem
    23 september, 2007 vid 20:17

Några till…

• swe876

Medlem
    24 september, 2007 vid 06:47

Nicklas, har du ingen bild på när Stefan kommer planandes på Lechnern? Det såg superläckert ut!
    /Jona

• imported_mickeo

Medlem
    24 september, 2007 vid 08:00

@SWE223 417529 wrote:

Första gånger jag sitter i startbåten. Måste säga att det faktiskt är nästan lika kul som att vara med och köra själv. Riktigt kul att det blev 3 bra race till slut. Synd att det inte var fler som kom när mälaren visar sej från sin bästa sida:-) Vart är resten av Stockholms formula elit ? Jesper B, Johan E, Micke Ö, Bosse C, Patrik mfl. Här kommer lite bilder.
    //Nicklas

Hadde gärna varit med men min fru som ska föda vilken timme som helst och tyckte att jag skulle vara hemma.
    Ska sägas att hon är väldigt förstående och gärna ser att jag surfar så mycket som möjligt så det det är väl inte mer än fair.
    Men jag hoppas att pyret vill komma ut snart så det blir lite ordning på torpet.
    Ha det så syns vi på vattnet.
    MickeÖ SWE-707

• swe223

Medlem
    24 september, 2007 vid 08:33

Det ursäkten är helt okej Micke 🙂 Gravida kvinnor skall man lyda blint 🙂 (av egen erfarenhet).
    Lycka till med barnafödandet och så får vi hoppas att det blir en vindsurfare.
    //Nicklas

• swe223

Medlem
    24 september, 2007 vid 08:45

@SWE876 417593 wrote:

Nicklas, har du ingen bild på när Stefan kommer planandes på Lechnern? Det såg superläckert ut!
    /Jona

Nej, det blev tyvärr inga bilder på Lechnern i full action. Jag var nog så imponerad av hur den forsade fram så jag glömde kamran. Måste säga att jag är grymt imponerad av hur liten skillnad det var mellan lechnern och formula på kryssen i dom förhållanden (5-7 m/s) Woxby var ju etta eller tvåa på första kryssen.
    //Nicklas

• tobhed

Medlem
    24 september, 2007 vid 11:41
    MickeÖ;417610 wrote:
    Hadde gärna varit med men min fru som ska föda vilken timme som helst och tyckte att jag skulle vara hemma.
    Ska sägas att hon är väldigt förstående och gärna ser att jag surfar så mycket som möjligt så det det är väl inte mer än fair.
    Men jag hoppas att pyret vill komma ut snart så det blir lite ordning på torpet.
    Ha det så syns vi på vattnet.
    MickeÖ SWE-707

…och du tror att det ska bli mer surfing när väl pyret har kommit ut??? :tongue:

• swe876

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 18:52

Nu är FILMEN klar!

Mycket amatörmässigt, mycket skakigt, allt filmat i motljus. Filmen kan dock vara av intresse för de som var med.

http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?action=play&linkid=309&catid=16&page=1

Håll till godo!

/Jona

• klang

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 20:27

Härligt och kolla på lite formula tävling, tackar så mycket!

• swe876

Medlem
    9 oktober, 2007 vid 07:26

Nu när filmen har betittats några gånger undrar jag vad publiken tycker. Var det värt besväret?

Att det brister i det filmtekniska är jag medveten om, men, är det kul att se på kappsegling för de som var med? Är det kul att se på kappsegling för de som inte var med?

/Jona

• Oregistrerad

Gäst
    9 oktober, 2007 vid 10:17

Jo den var mkt kul o kolla på, tycker jag som var med! Bra initiativ att ni tog med filmkameran.

/Olaf

• mexi_

Medlem
    9 oktober, 2007 vid 11:04

Jag gillade den också!

• imported_macts

Medlem
    9 oktober, 2007 vid 11:14

Det gjorde jag också fast jag inte var där och seglade.

• svanvik

Medlem
    10 oktober, 2007 vid 09:10

Klart kul att se. Alla sådana initiativ uppskattas.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dagens resultat i Mellansvenska Cupen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.