Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dagens "ros" (och rekommendation!)

• Dagens "ros" (och rekommendation!)

Publicerad av mattiaswrande på 27 maj, 2008 vid 20:31

Hej på er!

Jag och en polare bestämde oss ett tag sedan för att lära oss lite grann om kiteboarding.

Jag började med att köpa en övningskite med vilken vi lärde oss principen för hur man styr draken relativt fort. Men en övningskite kommer man bara ”så” långt med. Vi behövde känna på ”the real thing” för att avgöra om det här var den sport vi letade efter!

Av den enkla anledningen bestämde jag mig för att leta reda på någon som kunde lära oss lite grann om det hela och se till att vi överlevde!

Igenom det här forumet hittade jag Jesper Hamrin, http://www.kiteboarding.nu

0704-43 22 91 — 0735-89 88 76 – info@kiteboarding.nu

Vi snackade lite kort via e-mail, varefter vi bestämde oss för att en resa till Öland var det som gällde!

Jag hämtade upp Jesper hemma hos honom, varefter vi stack iväg söderut. På vägen fick vi en del tips inför dagen som skulle komma.

Vi fick otroligt bra väder och vind, särskilt under lördagen. Jesper inledde med att testa våra kunskaper och färdigheter med en övningsdrake varefter vi gick igenom riggning och lite mer teori.

Vi fick lära oss en hel del om body-dragging, säkerhet, vad som kan gå fel, vad man gör när saker går snett, mm.

Kort sagt tycker jag att Jesper gjorde ett mycket, mycket bra jobb och jag är väldigt nöjd med det jag fick lära mig! 2 dagars intensiv utbildning, och jag vågar väl inte påstå att man är någon expert. Men däremot känner jag mig avsevärt mycket tryggare med att experimentera och lära mig mer på egen hand nu!

Ses på vattnet!

/Mattias

johnk svarade 16 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • call3

Medlem
    27 maj, 2008 vid 20:39

Det e sweet när man har gått kurs och känner sig säker att man vågar gå ut och öva själv, bra investerade pengar!

GL HF 🙂

• curry

Medlem
    27 maj, 2008 vid 21:00

haha!

Tack för rosen Mattias!!!
    skönt att höra att du är nöjd med kursen. Jag hade grymt kul!

Ses på vattnet!

/Jesper

• falsterbo

Medlem
    27 maj, 2008 vid 21:01

Tjena Mattias!
    Jag är precis som du en nybörjare men förmodligen har jag kommit lite längre än du i sporten. Jag började bli intresserad förra sommaren, gick då en kurs och därefter är jag hooked. Pga några små detaljer kunde jag inte riktigt komma igång, men sen några veckor tillbaka kör jag så ofta jag får möjlighet till det. Just nu är kitesurfing förutom skola det ända jag tänker på, och det känns jävligt rätt nu när man snart får lov och allt. Tycker det är kul att du har fått en bra start i sporten, hoppas du gör ett bra val gällande utrustning och lycka till med allt!
    mvh Sebbe

• samhansson

Medlem
    27 maj, 2008 vid 21:04

stop stop stop, på detta forum är komplimanger absolut förbjudet.

• wibban

Medlem
    27 maj, 2008 vid 21:13

@SamHansson 470346 wrote:

stop stop stop, på detta forum är komplimanger absolut förbjudet.

Det var ett väldigt vackert ”stop stop stop” meddelande du skrev där Sam 😉

• skotten

Medlem
    27 maj, 2008 vid 22:06

hell is sam speaking english now, what the hell is the world coming to?

• johan_a83

Medlem
    27 maj, 2008 vid 23:36

……”men förmodligen har jag kommit lite längre än du i sporten”…….

Grundat på vad?
    Detta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=58046

Sorry kunde inte låta bli!

• falsterbo

Medlem
    28 maj, 2008 vid 10:17

@johan_a83 470412 wrote:

……”men förmodligen har jag kommit lite längre än du i sporten”…….

Grundat på vad?
    Detta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=58046

Sorry kunde inte låta bli!

HAHA men om man snackar om hur bra kursen gick antar jag att han precis gått den. Jag tror iof att jag borde va lite bättre än någon som precis börjat right?!

• johnk

Medlem
    29 maj, 2008 vid 10:07

Alla lär sig i sin egen takt. Spelar ingen roll när man kommer upp på brädan så länge det är kul och alla är safe. Vissa tycker kiteloop är kul-hela-dan medan andra gillar njuter av att bara stå nakna i vinden på stranden (inga namn nämnda ;)).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dagens "ros" (och rekommendation!)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.