Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dagens segling?
-
Aaaargh.. så sitter man hemma med halsfluss när årets bästa surfdag gick av..
-
norra björnön västerås sv tidvis över 20m/s medel runt 14-16 mellan 1400 och 1700 och duktigt överriggad med 4.0!
-
Spot: Askim
Förhållande: 6-20 m/s, choppigt!Var nog det byigaste jag seglat sedan jag började 1988. Växlande från tokdrag till sjunkbomb (6.0-20 m/s sa någon).
Svårt att vara rättriggat i sådant förhållande. Körde 4.8. -
Åkersberga mellan fem och åtta. När jag kom ner blåste det bara ganska mycket så jag riggade 5,4. När jag var klar kom den riktiga vinden och blåste sand från stranden så att man fick den hårt i ansiktet femtio meter upp. Stack ut i alla fall och körde överriggad i två timmar och hade fantastiskt kul utan särskilt mycket kontroll. Till slut gick jag in och bytte till 4,7. Det funkade bra i byarna men inte fullt så bra annars, tappade en hel del höjd. Kan ju vara på grund av att NP Core är gjort för lättviktare i sideshore och inte för 85-kilos Robin på ett byigt Trälhav…
5,4-seglingen var sjukt rolig! Vilken dag!!
-
görvälnsbadet var finfint. O nära jobbet.
blandade segelstorlekar modell mindre, fetingtryck o solnedgång som gjorde mig till pånyttfödd nationalromantiker…
/Martin -
Körde i brjörkvik mellan 14-18.30. Hade mitt minsta segel (5.0) och var toköverriggad mest hela tiden. Lånade ett 4.0 som jag också var överriggad med, sjuk dag helt enkelt. Sen kom vridningen och då fick jag en timme med helt perfekta förhållanden för 5.0. Sen blev det för mycket väst och det var lagom att åka hem…….Annars var det som vanligt, det stod ett gäng på stranden och väntade på vind…..denna gång var det iof på mindre vind men i allafall….Har aldrig varit med om så mycket vind i björkvik, det var lite komiskt när folk skulle strandstarta och helt plötsligt stod med bommen i händerna och resten av grejjorna flög runt i luften ovanför….helt kaotiskt……………
-
Spot: Läjet
Kom ner vid 13, hade jobbat till midnatt dagen innan för att bli klar med jobbet. Började med 5.0 och lite cross-on, fast det var styrbordshopp så det var väldans ovant.
Sedan vred vinden till rak väst och ökade så då blev det 4.1 och rak onshore, svårt att få till hoppen då, blev ett par ofrivilliga halva bakåt. Kom fram till att det inte är lätt att göra cutbacks när man måste svänga 180°.Idag sitter man här på jobbet som om man gått en omgång i Fight club, aj aj…
Tyvärr blir det inget surf för mig idag, cirkusen är i stan (en riktig cirkus som barnen skall gå på alltså).
/Niclas
-
Framåt kvällen blev det väl ändå ok vinkel i Lejjet, men det blåste lite för mycket för mitt 4.4.
Kunde rida lite fronside i alla fall.
Kändes däremot jävligt suicide att försöka på framåtloopar, man kom ju alldeles för högt! Bailade ut på ett försök, kastade grejjerna men fick inte loss ena foten.
Måste sett skitroligt ut.Staffan, var det du som var nere och hälsade på i Lejjet? Såg att din buss stod i Apelviken.
Hur långt är det att surfa mellan vikarna?/jeppo
-
Alnäs – 8 timmars segling på lilla vågisen, toköverriggad med 4,2 ett tag på eftermiddag – antagligen uppemot 20 m/s i de värsta byarna. Se den ökända Kurre Lansburgh (på 83L Beasten och 4,2) loopande på UNT`s startsida!
Jag plåtade lite grand med analogkameran, men digibilder borde dyka upp snart från annat håll.
-
Här uppe på vara-slätten blåste det ollon, hade varit överriggad med en näsduk. Lite långt till vattnet efter jobbet dock
-
överriggad med en näsduk låter intressant de får orkanen katrina att framstå som en kvällsbris 😛
-
Svar till:
Gotland bjöd på fin sidesore 4.0 och bra vågor. (Seglare Peter Öhlund)
[/ QUOTE ]
Var är detta kort taget? Finns det mer?
Logga in för att svara.