Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagens segling?

• bergelin

Medlem
    15 september, 2005 vid 12:46

Tvärskogsudde, Linköping.. Jag körde totalt överriggad 3.6 men folk var ute med 3.3 till 4.0 tror jag.. en fantastisk dag då jag nog egentligen skulle varit hemma och plugga “Integrerad logistik”. Fick sitta hela natten för att ha en chans på duggan idag.. Men vad gör man inte?? confused.gif

• goretex

Medlem
    15 september, 2005 vid 12:57

Jorå… var ut igår… första gången på 2½ år nu så armarna höll fan på att gå av laugh.gif

Synd man jobbar jämt och det aldrig blåser + man bor helt fel så man måste vänta på en orkan för man ska kunna ta sig ut på vattnet laugh.gif

Körde 4.6 i Sigtuna ! Fan så skönt/kul de var…

Avis på er som bor bra till på kusterna…
    *längtar tillbaks till Apelviken*

Idag värker kroppen 😛
    (Har transplanterat på 2 nya armar)

• simme

Medlem
    15 september, 2005 vid 14:25

Plats: Umeå Lillskärsudden
    segel 5.3

Underbar dag. Min bästa surfdag någonsin i sverige. Inne i viken var det en- til en och enhalvmeters ramper med bra vinkel. Och när vi kom ut mellan öarna höll jag på att kissa på mig shocked.gif Dyningarna var på tre meter och kom från två riktningar och där dom bröt in mot ön såg det ut som på film…
    Affe såg det på nära håll då han blev uppspolad på stranden med söndertrasat segel. Bör tilläggas att han just innan satt en riktigt hög backloop.. Men han riggade snabbt ner, övergav seglet och paddlade ca 500m på brädan, med riggen och allt tillbaks till fast land igen.
    Vågade mig sen inte ut till dess brutala vågor men hade grym segling i 3h längre in. Grymt spot. tack smile.gif

En dag att minnas

• jakob_s

Medlem
    15 september, 2005 vid 15:06

Jo. det var en Stor onsdag på lillis..
    Lillis bjöd på mycket fin segling. bra vinkel, långt och rent mellan ramperna utanför stranden.

Tahiti vågorna som lyftes från den lugna dyningen upp över grynnan “mellan öarna” och bildade tuber kändes helt overklig.

och lillis yttre (nygrundet)..Vad kan man säga.. en tur ut, en vattenstart med noll vind nere mot vattnet i de djupa våg dalarna räckte mer än väl för mig..

Cred till affe som gjorde mast, bom och segel till surfmartyrer..

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    15 september, 2005 vid 15:14

haha, du är inte så tuff på vattnet som du försökte på MSN, Rambo sa 3.7 å då säger Obelix, 6.0..”man vill ju ha tryck” grin.gif
    så har Obelix gått ner ända till 4.7..inklusiv kastfall into järnskakning, moahahaha.

Hoppas det inte var för allvarligt med skallen, krya på dig!

• jenlin

Medlem
    15 september, 2005 vid 21:56

Tofta, Gotland, sydväst 14-18(?) m/s. Seglare Kenth Lindqvist.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagens segling?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.