Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dagens tips (sökning)

• Dagens tips (sökning)

Publicerad av jps på 2 november, 2006 vid 08:11

Det har förut varit en del diskussioner om att det borde finnas fler sökmöjligheter i gps-speed, mytrims etc. Nu finns det en rätt hyfsad lösning på detta som heter Google Custom Search. Enkelt går det till så att man begränsar Google till att bara söka på de platser man vill tex de ovanstående. På så sätt slipper man onödiga träffar.

Detta öppnar i sin tur upp möjligheten att söka på nya saker som tex namn, exakt segel o bräda (modell), fena etc i GPS-speed.

Mycket enkelt att sätta upp själv här http://www.google.com/coop/cse/overview.

Går också att prova via min hemsida http://www.ebob.info.se (surfingsidan) men då får man också träffar från andra surfsidor som jag har med i urvalet.

Knatte svarade 18 år, 4 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • jps

Medlem
    5 november, 2006 vid 09:44

Nu har jag också gjort en sökruta som bara söker i GPS-speedforum (ligger efter gps-speedlänken på min sida)

Träffbilden är lite lurig speciellt om man säger på namn. Men den ger i alla fall en del nya sökmöjligheter som idag inte finns inne i GPS-speeds egen sökfunktionalitet.

• Knatte

Gäst
    5 november, 2006 vid 13:55

Smaart 🙂 Bra med lite förbättrad sökbarhet…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dagens tips (sökning)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.