Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dagens Turbine trick…

• skanepaul

Medlem
    16 oktober, 2011 vid 17:00

[ame=”http://vimeo.com/30623230″]Untitled on Vimeo[/ame]

• jakobb

Medlem
    16 oktober, 2011 vid 17:40

oj! det där var ju riktigt nice ju!!!! riktigt bra filmning och jag tyckte faktiskt att tantrumen var snygg som fan(kör den urkrokad och landa blind så blir det riktigt fett). du hade fått en aloha om du inte hade så många redan!

• acemattias

Medlem
    16 oktober, 2011 vid 19:30

Riktigt snyggt!!!
    Synd att kameran kranglar, hadde garna sett fler/langre.

• skanepaul

Medlem
    16 oktober, 2011 vid 21:15

Det kommer lite till.

Kul att ni gillar!

Sätter den urkrokad också men fick inte det på film tyvärr, blind landning blir nästa steg.

Har haft en riktig skjuts framåt dessa två veckor i Egypten (med 3v mellanrum) trickmässigt urkrokat, MYCKET tack vare Turbinen!

Alla borde ha en liknande kite till träning! 🙂

• svinet

Medlem
    17 oktober, 2011 vid 06:56

Fett! Bra inspiration inf nästa session!

• djevulen

Medlem
    17 oktober, 2011 vid 08:39

Gött å se,,,
    har du testat hur långt ner i vindregistret Turbinen funkar?

• pjoter

Medlem
    17 oktober, 2011 vid 09:11

fint som snus!

fast alla vet väl att lättvindskiting är tråkigt, oavsett utrustning.. . 🙂

• kygen

Medlem
    17 oktober, 2011 vid 13:21

Är också intresserad av i vilka vindar Turbinen håller sig uppe?

Med min 14RPM så kan jag hålla höjd vid 5-5.5 m/s.. vind under 5ms brukar den börja falla.

Skall jag kunna kita i mindre vind behöver jag en kite som kan hålla sig uppe i lägre vindar?

Finns det någon som har testat i 3ms?

• pjoter

Medlem
    17 oktober, 2011 vid 13:37

3m/s är riktigt lite vind.
    Går den att köra ordentligt i 3m/s så är det bara att gratulera, då har de byggt en kite som spöar FS speed3.

Har mycket svårt att tro att en tub ens går att relauncha i den vinden.

• djevulen

Medlem
    17 oktober, 2011 vid 13:54

Hittade denna på youtube,,
    finns ett gäng filmer där de kör i 6knots,det e väl ca 3,5 m/s

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=eQLHhMuYsX8&feature=related”]2012 Slingshot: Turbine17M & Rally 14M – YouTube[/ame]

• skanepaul

Medlem
    17 oktober, 2011 vid 14:23

Har inte testat några lägre gränser för den, är heller inte intresserad av det, det viktigaste för mig är att den levererar riktigt bra tryck i 5m/s, det har ingen annan kite klarat av som jag ägt.

När vi körde mot Zephyrerna så blåste det ca 8-9 (OBS! varma vindar!!) knots och jag var den som klarade ta bäst höjd, polaren på den andra Turbinen som bara väger 63(!)kg fick kämpa mer, jag körde då på lite större bräda och 4m längre linor, 38m polaren 34m.

Den ena Zephyren var på standard linlängd med vanlig twintip typ 135cm, killen var rätt stor kanske strax under 90kg, det gick inte alls bra för honom och den andra Zephyren på 38m och en Nobile Flying Carpet, inte några större problem att ta höjd men mitt ekipage stormade förbi bara! 🙂 🙂

• cortex

Medlem
    17 oktober, 2011 vid 14:44

Ska bli kul att testa Turbinen (och framförallt att jämföra den med Speed3 21 DL)!

BTW, en liten lättvinds-orientering för alla som inte testat att köra med lättvindskites/brädor etc. Det är väldigt stor skillnad i vindens energi mellan 3 m/s och 3.5 m/s. Kom ihåg att energin i vinden ökar med kvadraten på vindstyrkan. Dvs om det ökar från exempelvis 4 m/s till 8 m/s så har du fyrdubblat vindens kraft.
    Så att en kite börjar fungera 0.5 m/s tidigare gör väldigt stor skillnad ute i verkligheten.

/Kaj

• skanepaul

Medlem
    17 oktober, 2011 vid 15:48

[ame=”http://vimeo.com/30674395″]Untitled on Vimeo[/ame]

Vinden i dessa två snuttar ligger på absolut max 10 knots, man jobbar upp lite fartvind sen poppar man utav bara helvete! 🙂

• skanepaul

Medlem
    19 oktober, 2011 vid 16:16

Dagens! 🙂

[ame=”http://vimeo.com/30794876″]Untitled on Vimeo[/ame]

• svinet

Medlem
    19 oktober, 2011 vid 21:11

Nice rullar. Vad har du för kamera och vad redigerar du i?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dagens Turbine trick…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.