Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Dagens Turbine trick…
-
Det är filmat med en Canon 550D med Canon 400mm F/5.6 L i 720p 60fps.
Redigerat i Final Cut Pro 7.
-
Och jag ska passa på att tacka Surflab för lånet utav en av Turbinerna vi fick med oss! Stort tack!
Kul att ni gillar filmerna! Hoppas på att se fler filmer nästa år, nu när nästan varenda kamera filmar i någorlunda schysst HD!
-
Har du några tips när man skall börja redigera sin första film? Har en del material men aldrig fått tummen ur. Finns det några bra guider på nätet. Jag kommer att använda mig av Sony Vegas HD.
-
riktigt snyggt filmat och redigerat, tror du att canon 55-250 objektiv funkar att filma kite med? ska precis köpa en 550d så man kan filma litenästa säsong. hur är den annars, svår att filma med?
-
Mina tips är:
Inte för lång film och heller inte för långa klipp.
Skippa prat om det absolut inte behövs och inte tillför något.
Skippa effekter, enda effekt som bör användas enligt mig är slowmo! 🙂 Värst av allt är transition effekter, lite 90 – tal! haha
Skippa klipp som man inte kan urskilja något från, t.ex. en åkare som är alldeles för långt bort, skaffa en bra telezoom! Eller ännu bättre fasta prime gluggar! 🙂
55-250 är nog helt perfekt att filma kite med!
Det är inte svårt att filma med DSLR, men det krävs lite träning innan man sätter igång på allvar, fokusen blir ju manuell.
Skaffa ett stativ med ett bra videohuvud!
-
Har också 550D.
Om det är bra ljus ute brukar jag öka bländartalet lite så det blir längre skärpdjup. Då tycker jag focuseringen går lättare.
En lupp gör det enklare också. Jag använder en som heter LCDVF -
Tackar! Väntar nog till i vår, kanske priserna har droppat lite om man har tur.
Logga in för att svara.