Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dagens Vindsurf?
-
Dagens Vindsurf?
Publicerad av anonym-anvandare på 30 juli, 2001 vid 17:09Hur var vindsurfingen idag måndag 30/7? Byig W? Bra eller inte?
/En som har slut på semestern
hakuna svarade 23 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Jobbade på förmiddan, stack iväg vid halvtolv och körde 4.8 i två timmar. Tryckte i mig käk på fem minuter och sen tillbaks till jobbet. Allt som allt borta i 2 timmar och 45 minuter. Sånt kallas tidsoptimering!!!!!
HÄPP
-
Knatte
Gäst30 juli, 2001 vid 18:14Det var snudd på årets bästa surf idag. Vi var kanske drygt 20 st i Björlanda (GBG) som njöt av solsken och goda vindar. Dagen började på 6.0 Kvm, sedan omriggning till 5.0 Kvm. Vid 17.00 så var det dags för mindre segel igen, men då var kroppen nöjd…
-
ja eftersom man inte längre befinner sig på vindarnas ö gotland utan i mellanskärgården så var vinden byig mellan kanske 6-7 på förmiddagen men på em kanske 14 nått sånt…var iaf överriggad som f-n med 8.0
-
Långedrag visade sin allra bästa sida idag.
kom ut vid 17.30 körde 5.0 om något lite överrigad. VSV. Stora men choppiga vågor, kanske en aningen oregelbundna. Solsken till en början.
ser ut att bli en lika bra dag i morrn också så det e bara att lägga sig tidigt./Marcus SWE-120
-
Medhåll! Så bra har jag aldrig haft det i Björlanda! Tyvärr finns det bara en kort våg att hoppa på inom räckhåll med den fenan jag har på när det blåser så bra.
Om det är någon som ser den unge killen igen som höll på längst in och dra segel och så, säg till honom att korta hängselelinorna ordentligt innan han börjar testa att köra med hängsele (jag glömde det, var lite trött i skallen efter att ha kört överriggad 5.0).
Jag fixade seglet till honom, det var inte åtdraget alls…Gött att se att det är nytt folk ute! /Niclas
-
Var det du som var intresserad av mastskydd? Jag parkerar inne i viken idag (inte hamnen), jag tar med det så kanske vi ses! (Vit folka)
-
Var på öarna utanför GBG. Det var fullt ös i 4.7an och mellan 1.5-3meters vågor
Årets bästa surf, 22grader i vattnet och sol hela dagen!!! Lite lurigt blev det på slutet, väldigt stora set då, man vill ju inte smascha utrustningen!!!
Logga in för att svara.