Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dags att betala medlemskap i SVF 2008

• Dags att betala medlemskap i SVF 2008

Publicerad av swe-31 på 23 mars, 2008 vid 20:41

Nu är det dags att betala in medlemskapet för 2008.

Det är mycket på gång i år.:smile:
    SWT i Freestyle/wave, Formula, Speed och Long Distance.

Samt en massa Kona tävlingar.

Det krävs medlemskap i SVF för att kunna delta i SVF sanktionerade tävlingar. I medlemskapet får du en “tävlingslicens” som berättigar dig till ett segelnummer. Det kanske viktigaste är dock att i medlemskapet ingår en försäkring som krävs för tävlande.

Medlemskap

För att bli medlem så betalar du in medlemsavgiften till plusgironummer 444344-6 samt skickar ett mail till kassören med dina uppgifter (se nedan).
    Glöm ej att ange namn och e-post vid inbetalningsskedet(inbetalningstexten).

Medlemsavgifter 2008:
    Senior 300 kr
    Junior 150 kr (upp tom 22år)
    Stödmedlem 50 kr

Plusgiro: 44 43 44 – 6

Maila till: peter.davidson@home.se

I mailet till SVF anger du namn, e-post, adress, födelsedatum, klubb,
    klubbförkortning samt önskemål om segelnummer. Endast segelnummer över 100 är tillgängliga för nyregistrering. Välj “medlemsregister” till vänster i menyn för att se vilka nummer som är upptagna. Segelnummer som inte står med i medlemsregistret är lediga.

Du som redan är medlem i SVF (står med i medlemsregistret) och har betalat medlemsavgift under fjolåret märker betalningen med namn eller segelnummer samt mailadress. Observera att registreringen av ett segelnummer endast kan gälla så länge man är medlem i förbundet.

Försäkring

I medlemskapet i SVF får du en försäkring som gäller när du tävlar. Försäkringen tillhandahålls via Folksam.

Läs mer om vad försäkringen inkluderar på:

http://www.folksam.se/forsakringar/vuxen/olycksfall/valjidrottsforbund/

Observera: Eventuellt finns inte vindsurfing med på listan av förbund. Välj då vilket förbund som helst. Tex Kanot. Grundförsäkringen är lika för alla.

Mer info. http://www.vindsurfingforbundet.com

Knatte svarade 16 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • benke-2

Medlem
    23 mars, 2008 vid 21:39

OFFTOPIC
    Kollade lite på SBFs speedfakta sida.
    Tycker ni kan stryka det om 2 sekunderstiderna, eftersom det inte verkar gillas om man inte känner skribenten eller har North segel eller nåt.
    Samtidigt som det nedvärderar andras farter (satta under likvärdiga former) vilket inte borde vara meningen med SBF.

• tbsurf

Medlem
    24 mars, 2008 vid 06:17

@benke. 453506 wrote:

OFFTOPIC
    Tycker ni kan stryka det om 2 sekunderstiderna, eftersom det inte verkar gillas om man inte känner skribenten eller har North segel eller nåt.
    Samtidigt som det nedvärderar andras farter (satta under likvärdiga former) vilket inte borde vara meningen med SBF.

håller med.. skumt att inte fler reagerar nu

• getwet

Medlem
    24 mars, 2008 vid 07:20

Hmmm…såg det först nu när det påpekades.

• jester

Medlem
    24 mars, 2008 vid 08:07

Gött, Dala! Betalar snarast..

• swe-31

Medlem
    24 mars, 2008 vid 08:11

@benke. 453506 wrote:

OFFTOPIC

SVFs sida är uppdaterad. Vad har detta med North segel att göra ? Förklara för mig som inte fattar.

• Knatte

Gäst
    24 mars, 2008 vid 08:30

Bara en parantes i sammanhanget:
    Jag blev lite förvånad (eller överraskad) över att se mina fotografier på Dala användas på SVF-hemsidan, utan att någon frågade mig innan.
    Lite kluvet liksom….Kul att någon tycker bilderna är bra :tongue: Sedan är det klart att ni får använda mina bilder som promotar sporten utan några problem, från min sida. Men det känns alltid bättre om man får frågan först..

Visst ligger bilderna redan ute på här på Steffo eller på internet i andra sammanhang också. Men en fråga eller angivelse om fotografens namn är alltid kul att få.
    Kanske bara lite grinig på morgonkvisten 😉

Inte så ofta jag besöker SVF-hemsidan, men det känns som sidan är bättre nu jämnfört med förr i alla fall! Fanns ju en del intressant och uppdaterad info:tongue:

• getwet

Medlem
    24 mars, 2008 vid 09:42

Dala, det är inte tider Marcus gjort, det är farter.:wink:

• swe-31

Medlem
    24 mars, 2008 vid 14:05

@Knatte 453546 wrote:

Bara en parantes i sammanhanget:
    Jag blev lite förvånad (eller överraskad) över att se mina fotografier på Dala användas på SVF-hemsidan, utan att någon frågade mig innan.
    Lite kluvet liksom….Kul att någon tycker bilderna är bra :tongue: Sedan är det klart att ni får använda mina bilder som promotar sporten utan några problem, från min sida. Men det känns alltid bättre om man får frågan först..

Visst ligger bilderna redan ute på här på Steffo eller på internet i andra sammanhang också. Men en fråga eller angivelse om fotografens namn är alltid kul att få.
    Kanske bara lite grinig på morgonkvisten 😉

Inte så ofta jag besöker SVF-hemsidan, men det känns som sidan är bättre nu jämnfört med förr i alla fall! Fanns ju en del intressant och uppdaterad info:tongue:

Sorry Knatte, hittade dem på nätet för länge sen, visste inte att det var du som tagit bilderna. Motivet och bilden var ju bra:smile: Har du tagit båda ?
    Vad vill du att jag ska skriva ?

• swe-31

Medlem
    24 mars, 2008 vid 14:11

@getwet 453570 wrote:

Dala, det är inte tider Marcus gjort, det är farter.:wink:

Fixat, kul att ni är inne på SVFs sida och läser.
    Men fart, speed, tid, 2s, 10s doppler hit och doppler dit, allt är så komplext och måste vara rätt på denna sida.

Vad hände med det enkla med att bara sticka ut och kolla hur fort det går.:smile:

Detta har ju blivit det seriösaste forumet på nätet.:grin:

Vanlig racing är ju lugna gatan.

• Knatte

Gäst
    24 mars, 2008 vid 14:25

@SWE-31 453615 wrote:

Sorry Knatte, hittade dem på nätet för länge sen, visste inte att det var du som tagit bilderna. Motivet och bilden var ju bra:smile: Har du tagit båda ?
    Vad vill du att jag ska skriva ?

Förstår att du tyckte om bilderna/motiven Dala 🙂
    Jag har tagit båda korten och skriv bara att fotografen är: Christer Larsson någonstans i närheten av kortet på sidan.
    Nu vet jag inte hur andra känner, men såg att ingen fotograf var nämnd till någon bild på sidan. Kanske finns fler där fotografen är känd??

Att jag ens bryr mig, beror på fototråden som var på tapeten för några månaders sedan här på Steffo. Där var det några personer som fotograferade som spånande om just detta, att andra nyttjar ens bilder utan ens vetskap..

http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=55544

• swe-496

Medlem
    24 mars, 2008 vid 15:08

Tycker faktiskt du har helt rätt Knatte. Används en bild man har tagit ska man iaf bli tillfrågad och bilden ska förses med vem som har tagit den vid publikation. Detta är ju klart under förutsättning att man vet vem som har tagit bilden förståss.

Har inte blivit något kamerapaket för mig ännu.. Luskar runt lite till i kameradjungeln. Har bra hjälp av en kompis med reklambyrå och hans fotografer..Men det ska bli en till sommaren iaf..

• Knatte

Gäst
    24 mars, 2008 vid 16:56

@SWE 496 453633 wrote:

Tycker faktiskt du har helt rätt Knatte. Används en bild man har tagit ska man iaf bli tillfrågad och bilden ska förses med vem som har tagit den vid publikation. Detta är ju klart under förutsättning att man vet vem som har tagit bilden förståss.

Har inte blivit något kamerapaket för mig ännu.. Luskar runt lite till i kameradjungeln. Har bra hjälp av en kompis med reklambyrå och hans fotografer..Men det ska bli en till sommaren iaf..

Det är ju till sommaren eller till försommaren som en kamera känns bäst.. Nu i snöyran kam man ju fundera på vilken kamera man vill ha.. Men du var ju inne på Nikon så det är väl bara att drömma vidare via hemsidor och kataloger :tongue:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dags att betala medlemskap i SVF 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.