Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dags att dra vidare……
-
Väldigt kul för er GW!
Väldigt tråkigt för oss andra!Det är kanske i Skåne jag ska bygga nya brädverkstan?.. Hmmm…
-
@tobhed 498499 wrote:
Ahhhh, du är välommen ner till oss i gemytet. Högt upp på listan står det att vi ska utforska hela näset för att hitta en riktigt bra plats för speedsurfing.
Det är ju lite skillnad på Ystad & Trelleborg, men längs kusten finns bra platser för windsurfing i vågor, det är väl i princip allt…Jo, men näset är ju fridlyst, men en o annan lucka i förbudsmarkeringen finns.
Har en fundering på att man går i vid kanalen i Höllviken på väst eller nordväst och tar sig över till soptippen och seglar där. Om man tar sig upp till där motorcrossbanan ligger får man flera km öppet över land och grunt fint speedställe och man behöver inte oroa sig för polisen heller. Bara att dra tillbaka till Höllviken när man speedat färdigt.Men men, får se vad det blir… detta har ju dryftats i andra trådar.
-
vissa blir visst helt tokiga bara för det inte blåst på några veckor,
gör vad som helst i ren desperation,dom flesta nöjer sig med att köpa lite nya grejer, men flytta till skåne där går gränsen… -
Mården;498508 wrote:vissa blir visst helt tokiga bara för det inte blåst på några veckor,
gör vad som helst i ren desperation,dom flesta nöjer sig med att köpa lite nya grejer, men flytta till skåne där går gränsen…Mården, ser att du säljer dina Vapor. Blir det nya Vapors el skall du handla annat?
-
Det gör du rätt i, flyttade ner för 5 år sedan har nu flyttat tillbaka och saknar den skånska myllan otroligt mkt.
-
@mahi 498557 wrote:
Mården, ser att du säljer dina Vapor. Blir det nya Vapors el skall du handla annat?
långtids planen är att köpa vapor 08:or till våren när dom kommer ut på begmarknaden
annars skulle det nog va bäst att sälja allt man har o lägga ner innan man bor granne me get vet ute på den skånska myllan:)
-
Ah va fan…..Vad ska jag i Sthlm o göra? Har redan fattat beslutet att dra från stortstan mot Nynäs, då kan man väl likaväl fortsätta söderut mot varmare breddgrader. Det som jag kommer att sakna är naturligtvis alla surfpolers som man har på Fituna, men ni vet ju istället vart ni ska ta vägen om er resa sträcker sig söderut……Tror inte heller att flytten slutar med sydsverige längre fram i tiden, fortsätter troligen ännu längre söderöver när tiden är mogen.
Men åter till surfet, vad jag fattar så (och naturligtvis även tidigare förstått) är det ingen speedsegling vid Ystad direkt…….Men fan så go segling för övrigt, vilket räcker fetelångt för mig. Jag kanske konverterar till mer segling där sjösjukepiller ingår! Saknar faktist den typen av surf ibland och känner att jag missat något under ett par år. Hoppas bara att Basse teamkompis lär mig grunderna hur man rippar ordentligt, för schysst material har jag redan…..det står Naish Prowave på dom!
Och du Svenne, häng me vet ja, jag behöver säkerligen en brädreparatör på plats om jag ska börja segla vågor……..
-
@getwet 498647 wrote:
Ah va fan…..Vad ska jag i Sthlm o göra? Har redan fattat beslutet att dra från stortstan mot Nynäs, då kan man väl likaväl fortsätta söderut mot varmare breddgrader. Det som jag kommer att sakna är naturligtvis alla surfpolers som man har på Fituna, men ni vet ju istället vart ni ska ta vägen om er resa sträcker sig söderut……Tror inte heller att flytten slutar med sydsverige längre fram i tiden, fortsätter troligen ännu längre söderöver när tiden är mogen.
Men åter till surfet, vad jag fattar så (och naturligtvis även tidigare förstått) är det ingen speedsegling vid Ystad direkt…….Men fan så go segling för övrigt, vilket räcker fetelångt för mig. Jag kanske konverterar till mer segling där sjösjukepiller ingår! Saknar faktist den typen av surf ibland och känner att jag missat något under ett par år. Hoppas bara att Basse teamkompis lär mig grunderna hur man rippar ordentligt, för schysst material har jag redan…..det står Naish Prowave på dom!
Och du Svenne, häng me vet ja, jag behöver säkerligen en brädreparatör på plats om jag ska börja segla vågor……..
Låter underbart Micke!
Lev livet! -
Är ju grymt fina stränder runt Ystad som funkar för allt från V till NO. Mossbystrand-Nybrostrand-Löderup-Borrby. Är ju inte långt till stränderna runt Malmö (Skanör-Klagshamn-Habo) heller. Du kommer nog att trivas fint. Förresten kan du få i uppdrag att utforska Bornholm! Färjan går ju från Ystad. 🙂
-
Fan vad kul micke!
då kanske det kan bli lite segling ihop framöver, det hade jag gillat. -
@getwet 498647 wrote:
Hoppas bara att Basse teamkompis lär mig grunderna hur man rippar ordentligt, för schysst material har jag redan…..det står Naish Prowave på dom!
Byter du blöjorna på Murphy så skall jag nog komma ner och visa dig!! hö hö
Köp nått med en extra flygel så jag har någonstans att bo va!Lycka till!
-
http://materialicio.us/2007/07/12/baron-house-john-pawson/
Bilder på hyffsat boende i skåne… vet inte om gården är till salu dock … din grolle skulle stå sig fint mot de vita fasaderna.
-Dra vidare låter helt rätt tycker jag – tänkte på det när jag rullade ut 4,5´an i lejet förra veckan och ut ramlade barr och jord från fituna…
-har din fena i min bag – men kanske flyttar neråt om en fem år sådär när ungarna lämnat boet 🙂
-
Va glad jag blir av å höra att du/ni som har resurser gör något intressant att höra om! Jag ser fram emot att höra mer! 🙂
Logga in för att svara.