Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Dags att inreda bussen, hur och ja… besiktning..

• ola_p

Medlem
    3 april, 2005 vid 19:52

Jag har en kort… :/
    jag kan se om jag har möjlighet att plåta fästningarna, men jag tror egentligen det intressanta är på undersidan av bilen..
    Grejerna på sidan e nog fint, för min del går det inte för att mellersta soffan hamnar ivägen för en sån lösning. Bara du låter väggen böja sig lite granna på slutet så du får in brädorna.. Påminner lite om DanneW:s lösning.

• mattap

Medlem
    3 april, 2005 vid 20:27

Svar till:

Grejerna på sidan e nog fint, för min del går det inte för att mellersta soffan hamnar ivägen för en sån lösning.

[/ QUOTE ]

Kan du inte slänga ut en av sofforna?
    Du kan ju ändå inte ha mer är 2passagerare, lagligt!

Sitter dina bälten fast i soffan eller sitter de på sidan?
    Fan nu blir det knöligt! Med min lösning lär man ju slänga dit ett trepunktsälte på ena sidan och ett midje bälte på andra sätet. Alltså måste man få fast både bälte å soffa ordentligt tongue.gif tongue.gif. Fattar inte riktigt hur jag ska lösa detta! Som sagt, har du nåt kort vore det finemang, åxå om du har nåt på hur bältena sitter fast fore toppen!

• ola_p

Medlem
    3 april, 2005 vid 21:38

Jag ska se om jag kan ta lite bilder nån dag.

Jo, Bakersta soffan skall bort helt, inkl. beslagen i golvet. Men den mellersta raden (främsta soffan) för två passagerare ska få vara kvar (lätt att ta in och ut). Det står närmast den vänstra väggen, å där sitter ett trepunktsbälte i väggen och ettt tvåpunktsbälte till högra passageraren.
    Att det står till vänster utesluter tin lösning för min del, om man inte flyttar ut sätet till höger, men då måste man montera ett tvåpunktsbälte. Och då funkar inte konstruktionen som jag tänkt mig riktigt. Men har man inte en mittensoffa monterad så har man ju lite mera val vad gäller utrymmesdispositionen.
    Att montera trepunktsbältena är nog inte så svårt, skulle tro att det finns färdiga fästen, det gör det i våran som ju egentligen är en transporter.

• surferic

Medlem
    5 april, 2005 vid 15:35

Typade om min langa T4 -98 for drygt en manad sen. Den ar byggd ungefar som bilderna med plats for minst 3 brador + tillbehor bakom vaggen. Nu ar den reggad som latt lastbil med skapboinredning for 1 + 4 passagerare (3 i fram). Skont att aka lagligt 5 pers och att slippa “bygga om” bussen vid varje besiktning.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Dags att inreda bussen, hur och ja… besiktning..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.