Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dags för årets första 08 Surftour Gotland !!!
-
Dags för årets första 08 Surftour Gotland !!!
dude svarade 16 år, 1 månad sedan 22 Medlemmar · 76 Svar
-
Just det Peter, glömde att vinkel, det är ju det man vill åt också! 🙂
Just på Natviksudden en dag som idag, är det mer rida lite minivågor eller funkar det också bra för hopp?
/Niklas
-
Vore det inte för nybliven familj (sedan 2 månader) och fulltjokat på jobbet så skulle man chansat och stått i bilkön till färjan nu…
Hemska tanke – har man fastnat i Svenssonlivets ekorrhjul?
Hur kommer man i så fall loss? -
Körde 5.3 och 4.5 samt åttio liter i Ljugarn… 3-4 st seglare på vattnet. Ganska sköna vågor, men dessvärre stämde ingenting alls för mig idag!
kanske beror på att det var första gången jag seglade med rdm mast och tyckte inte riktigt att jag fick tillriggningen… Eller så var det bara en sån där dag då man suger helt enkelt!Skönt att få vara på vattnet, hoppas på morgondagen.
-
Aha så de va du som va där också, såg aldrig riktigt vem de va eftersom du höll till längre ner i viken. De va nog inte riggningen de va fel på de va vinden, byigare vind får man leta riktgt länge efter.
-
Bra, då slipper jag känna mig som en riktig sopa..haha
Ska du köra imorgon Petter? Vore roligt att köra tillsammans.Sjukt drygt att ta sig ur brytet tyckte jag, kändes som att det var vindstilla inne vid land ibland, och toktryck när man kom ut..
Ja jag startade lite väl långt ner, och det fick fenan lida för när jag körde på revet…
-
Bor du nära vattnet Perra? Vilken RDM mast använde du?
Jag måste säga att man känner lite seg i utvecklingen när du inte har seglat särskilt länge enligt Mattan. Men rippar redan vågor och är ute seglar ofta.
Har i alla fall tagit ledigt tors-fre nästa vecka för Gotlandtour de surf. -
Jag bor ju ändå relativt nära, havet, jag har ju kanske 5 minuterwss bilkörning ner till kallbadhuset, fast som jag förstår det är det inte så ofta det är rätt riktining där, plus att det är fan sjukt hardcore med hamnpiren och allt! Men annars har jag väl cirka 3-4 mil till riktigt bra spots, utan bilköer dock;)
Jag använde mig av Reptile viper cross 85% kol, riktigt skön, men ovan att rigga med den, även om det var lättare än med sdm.
Haha , ha inte för höga förhoppningar med mitt rippande, men jag måste erkänna att det är sjukt jäkla kul att både rida vågor och ldda stenhårt i hoppen, det är underbart!
Jag är ju förhoppningsvis ledig hela nästa vecka med:) Vore riktigt roligt om ni komemr ner ett gäng då.Känns som en bra start på min tillbakaflytt, och imorgon ska det blåsa ännu mer!! hihi
-
Kommer det att fläkta något nästa helg?
Bestämmer mej på nu på tis om jag ska vänta till kommande helger.
å du Perra bonus för dej är jag kommer att ha med ditt nya curve 5.9 till ön.Man får väl ta med slalomkittet ifall det blåser dåligt annars.
TOBO
-
Haha Pefekt!
Låter bra med min nya 5.9:a, behövs verkligen, glappet från 7.0 ner till 5.3 känns lite väl stort;)Alltså jag tycker det fläktat ganska bra hela helgen här, så vi kan ju hoppas på nästa helg:)
Just nu ser det ju inte så ljust ut, men det är ju nästan en hel veckas kvar! Men se till att ta med lite varamre dräkter, körde en sväng vid kallbadhuset igår och det kalla vattnet har rörts upp nu efter att vinden legat på så mycket från nord. kändes nästan som vattentemp i februari mars!
-
Många vita rutor på guru runt om landet.
Måste nog vänta nån helg till.
Konstigt att man inte tar färjan över oftare.
Jag bad Mattias ta hand om seglet så länge.
Hänger med Mattias till Norrköping för deras event dag.
Har ditt nummer ifallatt det skulle hända nåt. -
Ja vet att det är för tidigt att säga men på ons sept 24 verkar vinden öka rejält på många håll i landet så också Gotland hoppas hoppas..
-
Nästa helg verkar kunna bjuda upp till dans på gotland!
-
Rött både på Lördag och Söndag på Windguru!
Jo jag vet att det är väldigt långt fram….
Men håll helgen samt kanske även fredag och måndag öppen, det finns ju en chans att prognosen håller ända fram!
Om så skulle va fallet så rullar karavanen mot Nynäshamn och Gotland!
Per -
Du vet vem jag skickar fakturan till när det uteblir, eller hur?
Logga in för att svara.