Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dags för årets första 08 Surftour Gotland !!!
-
Dags för årets första 08 Surftour Gotland !!!
dude svarade 16 år, 1 månad sedan 22 Medlemmar · 76 Svar
-
Mobilnätet nere på Gotland, ring 0498-219919 för att nå mig.
hälsar, Peter
-
verkar kunna bli en vecka full med surf på gotland! Ta gärna lite bilder så man får se hur det var
-
Vart ju en riktigt fin helg,tillräckligt med vind på lördagen för att segla i strålande sol! Söndagen tyckte jag var helt fantastik, vid saxrivet, sköna dyningar, rejält stora på vissa ställen. Jag körde 4.5 och 5.3 , bäst var det på eftermiddagen med riktigt fina set som rullade in!
Sjukt härlig dag med strålande sol och en massa glada surfare. Nu fattas bara lite bilder som jag hoppas på att någon tagit? 😉
Tack för en trevlig helg!
-
Trasiga blåsor i händerna, helt varm i ansiktet av all sol, skärsår i fötterna (fasen har en sticka som känns och ser ut som en riktig sjöborre), lagom mör i efter vindsurf och surf i 2,5 dygn. Otroligt skön stämning och finfin segling. Sideshore 4.7 fullpung som bäst men även mjuk fantastisk 5.5 segling självklart sidshore och riktiga pointbreak. Vilka spots det finnns på denna ö! Idag tror jag jag hittad ett par hittills närmast oseglade bryt. Dessutom en riktigt skön stekhet afton på Träkumla (tack alla som kom, tack Peter), bussboende ute på pointen. Standup utmed south shore och riktigt fin surf…
Och egentligen är detta bara en lite förpust till vad som väntar kommande vecka och helg.
Gotland erbjöd 100% balsam för själen, poesi för kroppen. Gotland ÄR magi!
/JB
Bilder? Känns nästa för heligt för att fota.
-
Mina intryck efter helgen på Gotland är att det finns många spots men svårt att veta vilket man ska satsa på. Spot-guiden på ytspänning verkar inte vara så utvecklad. Det verkar ju inte vara direkt trångt på ön så de som har koll skulle kanske kunna hjälpa till lite med en utvecklad spot-guide för gotland.
Den segling jag hittade var superskön “havssegling”, soligt, hyfsat stora vågor och bra tryck i 4.7/5.2/5.8. Dock bara onshore och/eller riktigt stökiga vågor, såg inte till någon vågridning. Lite som att segla kärringviken när det är rak onshore på stenstranden, d.v.s. skön havskänsla men ingen vågsegling. Jeppe, du kanske har tips på bra ställen, du hittade uppenbarligen bättre förhållanden.
-
@spinout 503866 wrote:
Mina intryck efter helgen på Gotland är att det finns många spots men svårt att veta vilket man ska satsa på. Spot-guiden på ytspänning verkar inte vara så utvecklad. Det verkar ju inte vara direkt trångt på ön så de som har koll skulle kanske kunna hjälpa till lite med en utvecklad spot-guide för gotland.
Den segling jag hittade var superskön “havssegling”, soligt, hyfsat stora vågor och bra tryck i 4.7/5.2/5.8. Dock bara onshore och/eller riktigt stökiga vågor, såg inte till någon vågridning. Lite som att segla kärringviken när det är rak onshore på stenstranden, d.v.s. skön havskänsla men ingen vågsegling. Jeppe, du kanske har tips på bra ställen, du hittade uppenbarligen bättre förhållanden.
Måste säga att man hade försökt kolla alla spotar man kunde inför Gotland trippen men vart lite förvirrad.
Dock löste sig allt när man bodde perfekt med många kunniga på plats som frossade i prognoser,våghöjder,bästa spot-vindrikning och bästa pizzerian..
Kommer alla gånger att göra fler turer till Gotland då det vår min första surf på ön. -
@spinout 503866 wrote:
Det kan du ge dig på! Side off och pointbrakes all over! Att hitta rätt är en del av vindsurfingkompetensen. Lokalkännedom och lite generella kunskaper underlättar. Men visst – har vi sällskap nästa gång så ska jag visa dig det lilla jag känner till.
Mitt bästa stalltips just nu – håll ett öga på Toröprognoserna för tidig måndagsutflykt till ett elakt fett stenstrand! /JB
-
Några bilder från helgen – Gotland var fantastiskt vackert -seglingen för bra för mig – fina stora vågor. Vi fick bra tips på spots både på lör och sön – visst, lite hemligt är det allt – men vad gör det när det verkar finnas sååå många fina ställen att segla på….
-
Perrapops, jag kommer øver på långhelg från 22 till 26 okt! har du en binge øver till moi? Djævlar va det ska bli åka av!
/Stoorfaen
-
Hur ser ni på helgens utsikter med denna vindriktning och styrka?
Logga in för att svara.