Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Dags för ny kamera
-
450 är en litet hus va om jag inte minns fel. Tycker den är lite liten för min smak… Men tar ju fina foton..
-
yeah I have the 450d, it could really use a batterygrip, but the viewfinder is huge and so is the nice lcd screen on the back.. shame it doesnt have the protection that the nikon does…
I was going to buy a d80, it felt nicer in my hands, but the truth is.. its an old camera now with no anti dust stuff.
-
D80 kommer ju sjunka mer i pris. Tycker den kameran är skysst.. Lagom size.
Men skulle vilja ha en 300:- -
Davids;510036 wrote:Mehhh! Du kan ju inte jämföra en zoomlens med en fast lins. De kommer ju alltid vara bättre. Jetplan är sjuuukt mycket snabbare än ett passagerarplan men sen kan den ju inte ta så många personer. Du kommer typ aldrig kunna ha båda. Jag jämförde ju bara 55-200mm VRn med 18-200mm VRn och i det fallet vinner 55-200an. Dessutom kostar 55-200n nästan ingenting om man tänker på vad man faktiskt får för pengarna.
70-200mm Sigma går på typ 1200 dollar, 55-200mm Nikon ca 200. jääävligt stor skillnad, och om han precis håller på att lära sig fota ändå spelar det faktiskt INGEN roll, han kommer inte kunna utnyttja den dyrare gluggen ändå. Det är som folk som börjar spela golf och köper dem dyraste klubborna dem kan hitta. Lönt faktiskt, kommer inte förbättre spelet ett skit..
Ha, nä då missuppfattade jag dig lite, genom att jag trodde du snackade om 55-200 kontra de dyrare… samtidigt som jag fortfarande tror att det gör skillnad med dyrare glugg även om du bara kör på ”AUTO”… Att jämföra med golf hmmm… visst.
Yeeah: lycka till med nya kameran!
Logga in för att svara.