Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Dags för ny kite…
-
Dags för ny kite…
Publicerad av mrmille på 11 april, 2005 vid 18:56Smälde min 11’a idag så nu blir det att öppna plånboken lite extra. Jag hade tänkt att införskaffa en 15m2 till men står nu utan midrange kite.
Vad säger ni?
12, 15
11, 15
9, 15Märket blir Peter Lynn.
Väger 65 kg och har brädor mellan 125 och 180…koan svarade 19 år, 6 månader sedan 14 Medlemmar · 26 Svar -
26 Svar
-
Svar till:
chrash ella?
[/ QUOTE ]
Nää, den var gammal o sleten men jag hade gärna haft den fram till sommaren. Blåste bara upp den och poff… -
blir inte de hårt å hålla en 15 tills man kan köra 9? e ju 6m2 mellan, låter rätt mkt.
-
Henke och jag har kört 14 och 9 i två år snart funkar hur bra som helst.
Jag fick uppfattningen att han skulle behålla sin 15 vill han då köra med slinshot så har dom 11 eller 9 och i hans fall/vikt 65kg så tycker jag då att 9an passar bäst. -
Attans bra depower på dom där också. Men det är lite det jag undrar över om spannet är för stort mellan dem.
Anledningen till att jag envisas med 15 är för att den ger mest åktid där jag är. En mindre drake kan komplettera för de 10 dagar om året då det verkligen blåser här eller om jag åker iväg.
-
Jag hade satsat på 11:an. Skulle du sedan tycka att det är många dagar det blåser för mycket (?!) för 11:an så passar en 7:a in perfekt i linjen.
-
tror inte han vill ha slingshot. läs den näst sista meningen i hans inlägg.
-
Svar till:
Jag hade satsat på 11:an. Skulle du sedan tycka att det är många dagar det blåser för mycket (?!) för 11:an så passar en 7:a in perfekt i linjen.
[/ QUOTE ]
Har iofs redan en 7a, foil iofs, som lätt matchar en 12a lei. Dock är det ju ingen h2o kite.
Men 9 och 15. Hmmm, kanske funkar
-
nä satsa på 11. blir förmycket emellan om du bara väger 65..
-
va fan köp en påse polly till och sitt och smaska på dem i stället
Logga in för att svara.