Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Dags för ny kite…
-
Svar till:
Vad säger ni?
12, 15
11, 15
9, 15
Märket blir Peter Lynn.
Väger 65 kg och har brädor mellan 125 och 180…[/ QUOTE ]
Om du ska köpa peter lynn så ska du satsa på venom 16 och venom 10.
Då får du en vindrange på 5 till ~15ms.
/Jakob -
Satsa på 11 och 15!!!!!!
Jag kör 8,11,14 och den draken jag använder absolut mest är 11:an. kan ju hålla en 11 sjukt länge och samtidigt behöver det inte blåsa puuung för att det ska gå. Betydligt roligare än 14-15 och inte lika stirrig som 9.höjt
-
Skall du bara kora med tva kites sa ger 9-15 ett storre vind-range alltsa mer kitande. Fordelen med 11-15 ar att du kommer kunna kora med 11 oftare an 9:an vilken innebar att du inte behover kora med 15 lika mycket och sma kites ar ju som manga tycker betydligt rolige.
Sen ar det val en smaksak om 9 eller 11 ar skonast, sjalv foredrar jag nian som blir lite snabbare men ocksa lite svarare att halla koll pa….Ps jag vager 68 och kan halla nian upp till 12-13m/s
-
väger 58-60 beroende på hur mycket kött jag åt innan vägning..
jag skulle bara kört på ´9:a och 11-12 när folk harvar med sina 15-16 så åker vi flugskitar mykce bättre på 11-12
-
Hola Mille!!
Håller med Jakob!!
Kör på Venom 10 och 16 eller varför inte 10 och 19 som jag tänkt göra Blir det ett galpp får jag väl köra med P12 eller skaffa mig en V13 eller V16 som kompliment. Är du sugen och har behov av så kan du kanske köpa min P12 till en överkomlig peng!Har inte fått V19 ännu men V10 är sjukt bra att ha här på fjället. Åker upp och ner för skutan som man behagar P12 är ju inte heller dum men då den och V10 funkar inom ungefär samma range så har det mest blivit tian nu på slutet.
Må väl och må surfet va med di / TOBAS (070-9925752)
-
Anledningen till att jag valt bort Venom är för att det varit svårt att få tag på data om den. På peter lynns hemsida står det inte ens vilka storlekar eller vilken AR de har. Sugigt som faen, men om nån vet så skriv gärna om det!
-
Hej,
You should be able to get some informed answers about PL kit if you ask here :
http://games.groups.yahoo.com/group/arcusers/The phantom 9 is a really small and fast kite from what I have read. For normal water use you will probably get most out of the 18 + 12 combo. This is probably equivalent to a 15 + 10 LEI, since phantoms are not “low-end” kites. Venoms in the same sizes are more powerful though. There are lots of people selling phantoms to buy venoms, so second hand is possible…
Cheers,
Dave -
Svar till:
Anledningen till att jag valt bort Venom är för att det varit svårt att få tag på data om den. På peter lynns hemsida står det inte ens vilka storlekar eller vilken AR de har. Sugigt som faen, men om nån vet så skriv gärna om det!
[/ QUOTE ]
PL har tagit ett jättekliv med venom drakarna i år. Om du ska satsa på en arc så är det venom som gäller, funkar även med phantom men venom är bättre på vatten.
venom drakarna har ett medelhögt AR, skulle tippa att det är ~5, vindrange finns på PL’s hemsida, sidan borde uppdateras nu i april med mera info…håller med om att PL borde lära sig lite marknadsföring nu när de kommer ut med så pass bra produkter.länk till ett bra test med venom10:
http://funalex.site.voila.fr/
(är tyvärr på franska men jag lovar det står bara bra saker/Jakob
-
Klart, venom är ju en 05a. En AR på 5 är ju rätt ok, får skaffa lite bredare bom bara.
Hittade rätt detaljerad info om dem på action-pact. Detta ställer ju till det lite med storlekarna.Funderar på att börja med 10 och 16 i så fall. Införskaffa en 13 vid senare tillfälle.
Eller?
-
Svar till:
Vad säger ni?
12, 15
11, 15
9, 15[/ QUOTE ]
Tänk på att du skall köra på la’rox där det alltid blåser styv fuling… …en kevlarförstärkt trainer med stårlvajrar är det enda du behöver.
…kanske lite barlast också.
Logga in för att svara.