Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dags för ny kitesele

• kaptenen

Medlem
    22 juli, 2010 vid 09:22

dakine PYRO!!!

• cedd

Medlem
    22 juli, 2010 vid 09:35

Kan varmt rekommendera ION Apex. Fördelarna som jag ser jämfört med andra jag provat.
    – Avlastar rygg, bål, svank grymt bra, inte ens vid en heldag på vattnet känner jag av något.
    – Inga tendenser till att röra sig uppåt.
    – Gillar ION’s knäppning av kroken.

Kort sagt den sitter som en smäk men ändå viss rörlighet när man kör toeside etc.
    Om det finns någon nackdel jämfört med övriga jag provat så är det väl att den är rätt stor i ryggen och vill du ha maximal rörlighet finns det nog bättre selar.
    De jag jämför med.
    – ION Hummer: också skön, men för mig ger Apex bättre stöd.
    – Mystic Warrior: satt grymt skönt på land, på vattnet passande den inte min kropp alls, fick ont direkt.
    – Mystic Dragon: satt skönt, inte riktigt samma stöd som Apex, viss tendens att åka upp.
    Intressant att det är så individuellt med selar, Mystic Warrior satt så jäkla skönt på land men funkade inte alls på vattnet för mig och det är väl en av världens mest sålda selar.

• lima-ko

Medlem
    22 juli, 2010 vid 09:54

Jag kör Mystic Warrior II, den passar mig jäkligt bra.
    Det finns många märken och de flesta är riktigt bra, det viktiga är att den passar DIG bra och att DU trivs med den.
    Så mitt hetaste tips är att pröva själv, antingen i butik eller ännu bättre på beachen och kör lite med den.

• waimeadude

Medlem
    22 juli, 2010 vid 10:10

Var köper man en ION sele eller provar en?
    Den enda jag hittade i var i Åre äventyrsvbutik…
    Toe-side är en viktig detalj för mig. Selen jag är ute efter behöver man kunna
    köra toeside med, alltså kroken behöver kunna slidea lite.

/John

• gadget

Medlem
    22 juli, 2010 vid 12:58

Synd bara att bl.a. knäppningen är sämre i år på mystics selar.
    Fattar inte varför man ska komplicera till det…

• skotten

Medlem
    22 juli, 2010 vid 15:36

yeah the new ”cleaner” more ”tech” solution on mystics harnesses are a bit of a pain if you get sand in them actually, but as everyone says, its important that the harness fits you properly, and doesnt dig into your hips or ribs : )

I would say 100% go with the mystics either the warrior or the firestarter. Speak to Kent and he can set you up with an evening trying them on. If you dont like the new system, he can sort you out with the old spreader bar and hook as well.

Follow us on FB and Twitter!!

http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

• mericsson

Medlem
    22 juli, 2010 vid 20:04

Jag tycker förra årets Warrior II hade lite krångligt knäppe, men årets är mycket bättre. Även om jag håller med om att det kunde vara ännu enklare.

• sourra

Medlem
    22 juli, 2010 vid 20:29

Testa 2010 års Moto om du har tilfälle. Mycket skön sele med bra stödför ryggen och bra skydd för revbenen.

• dak

Medlem
    22 juli, 2010 vid 20:35

Vet inte om mystic har blivigt bättre i år men för mig är de tummen ner på tidigare årsmodeller iaf (ägde en firestarter som färgen flagna på). Tycket också att det var massa onödigt krimskrams som plast detaljer och gummi emblem som inte hade någon funktion förutom att orsaka mer vikt samt att man såg ut som batman när man kita. Onödigt dyrt också. Kör liquid force comp sele och gillar de som fasen (cleant och comfortabelt) så de rekommenderar jag skarpt

• mikaelg

Medlem
    22 juli, 2010 vid 21:04

Hans sitter inne på en hel del ION selar
    http://www.wallensport.se/categoryselect.php?id_category=36
    Har dock aldrig provat dessa själv.
    Cheers

• acemattias

Medlem
    23 juli, 2010 vid 01:17
    dak;622031 wrote:
    Vet inte om mystic har blivigt bättre i år men för mig är de tummen ner på tidigare årsmodeller iaf (ägde en firestarter som färgen flagna på). Tycket också att det var massa onödigt krimskrams som plast detaljer och gummi emblem som inte hade någon funktion förutom att orsaka mer vikt samt att man såg ut som batman när man kita. Onödigt dyrt också. Kör liquid force comp sele och gillar de som fasen (cleant och comfortabelt) så de rekommenderar jag skarpt

Instämmer,
    färgen började flagna på min warrior efter knappt en säsong .
    Kör också LF numera.

• smajicsamir

Medlem
    23 juli, 2010 vid 07:54

Dakine midjesele Pyro 2010 som jag köpte på surfspot. Bra pris (1495:-) och sitter fint! Beställ, testa och funkar den inte skicka tillbaka!

• waimeadude

Medlem
    23 juli, 2010 vid 07:54

Ok, tackar för tipsen.
    Batman hehe jepp de e ju sant. Ibland blir de lite mycket sånt.

Jag ska kolla på förslagen och handla en
    som passar då.

/John

• mikepunisher

Medlem
    23 juli, 2010 vid 09:58

Jag kör Mystic Shadow. Gillar den skarpt.

• petting_4

Medlem
    27 juli, 2010 vid 19:13

Är inne på min tredje firestarter efter två reklamationer. Som sagt massa onödigt lulllull som tex. releaserna på 09:an som pajjar osv. Dock är jag helnöjd med min nya 2010!! Lika goo som tidigare men klart bättre lösning på releas och löplinan där som leashen fästs i.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dags för ny kitesele

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.