Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Dags för TT till helgen!
-
Dags för TT till helgen!
Publicerad av andersbq på 16 december, 2008 vid 20:05Det vankas kanske ett hederligt lågtryck till helgen.
Det är visserligen lång tid kvar, men hoppet finns och just nu ser det ut att vara lördag som gäller med vindar runt 15m/s. Mycket är dock osäkert, lågtrycket kan gå för långt norrut. Men jag råder alla som är Winter Cupare att boka av alla sociala övningar och inta “stand by-läge”.glader svarade 15 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Lyckas jag locka med mig någon Sthlmare så dyker jag upp. Grymt sugen på att segla nu :tongue:
//Björn
-
andersbq;521384 wrote:Det vankas kanske ett hederligt lågtryck till helgen.
Det är visserligen lång tid kvar, men hoppet finns och just nu ser det ut att vara lördag som gäller med vindar runt 15m/s. Mycket är dock osäkert, lågtrycket kan gå för långt norrut. Men jag råder alla som är Winter Cupare att boka av alla sociala övningar och inta “stand by-läge”.är det inte lite kallt??
-
Det blir ca 7 grader, vilket är varmt just nu, och proggen blir bara bättre!
-
Anders hur ser prognosen ut för måndagen ? På windguru ser den bra ut så om du inte har någon annan information så ska jag göra ett nytt försök att locka med mig någon till TT på måndag. Ska någon av er locals segla ?
//Björn
-
@Bjornen 522053 wrote:
Anders hur ser prognosen ut för måndagen ? På windguru ser den bra ut så om du inte har någon annan information så ska jag göra ett nytt försök att locka med mig någon till TT på måndag. Ska någon av er locals segla ?
//Björn
Jo det blir väst typ 12-15 m/s, men jag jobbar, och med tanke på uppslutningen idag från (inga) locals, så kan du nog räkna med att köra själv.
Det verkar som folk har sålt sina vinterdräkter. -
Då får du eventuellt ta ledigt några timmar… Jag och P Malmqvist kommer nog ner om prognosen och värmen står sig 🙂
//Björn
-
Kan man ana att BQ är lite bitter (mandel) på sina locals!! Kör järnet och posta på GPSSS och regera Anders…!! God jul och gott nytt GPS-år!!
-
Bitter? Nej då, inte jag. Jag körde själv hela förra vintern med, det är så det är. I bästa fall kan ju familjen agera publik på vintersurfet, då ser kan det ut så här:
-
King of TT !! Jag är bara avundsjuk på alla dina timmar på vattnet BQ och så vet jag hur man kan känna sig när man engagerar sig mkt i nåt och det blir klen uppslutning! Blev det nåt igår, lördag i TT då? GOD JUL…
-
Knatte
Gäst21 december, 2008 vid 11:03@Hänkö 522145 wrote:
King of TT !! Jag är bara avundsjuk på alla dina timmar på vattnet BQ och så vet jag hur man kan känna sig när man engagerar sig mkt i nåt och det blir klen uppslutning! Blev det nåt igår, lördag i TT då? GOD JUL…
Tror Anders var själv där igår enligt detta… http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=user&val=40198&uid=2558
-
Vilken prognos brukar stämma bra för TT. Vad tror ni om morgondagen. Som jag tolkar det ska det bli 11-14 v vridande mot nv, kan det stämma ? Sol och varmt ca 7-8 grader. Verkar ju inte fel 🙂 Är det inte någon som är ledigt och ska segla ?
//Björn
-
andersbq;522061 wrote:Jo det blir väst typ 12-15 m/s, men jag jobbar, och med tanke på uppslutningen idag från (inga) locals, så kan du nog räkna med att köra själv.
Det verkar som folk har sålt sina vinterdräkter.Ingen köldskräck, bara tidsbrist. Om det bara lugnar sig lite på jobbet och vintern förblir mild så ses vi i januari!
Logga in för att svara.