Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dags för USA att bomba…

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2001 vid 03:08

rasisimen är mer utbredd än man tror.

tycker inte det är försvarbart att lägga ut sina åsikter om nån annan folkgrupp på ett forum eller något annat medium.Det är faktiskt rasism
    Så behåll dina åsikter för dig själv Voodoo,
    och om det gäller saker som du inte förstår dig på.Fråga nån som vet.

förbannad arabjävel

• voodoo

Medlem
    12 september, 2001 vid 06:16

Har jag sagt ngt direkt ont om araber ?? Har ju redan sagt att jag uttryckt mig klumpigt i ribriken, och sedan också förklarat vad jag menar..har inget emot araber i stort, däremot ogillar jag starkt vad vissa extrema grupper står för!!

• voodoo

Medlem
    12 september, 2001 vid 06:22

“rubriken” ska det vara!

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2001 vid 06:51

Du kanske kan förklara vad du håller på med?
    T ex vad du menar med detta:
    “F*N det här är inte bra, nu regnar det missiler över Afghanistan..och detta är säkert bara början!!”
    och detta:
    “ska tydligen INTE vara USA utan inbördeskriget??”
    Tycker du inte att det räcker med spekulationer och rykten utan att du aktivt bidrar därtill?
    Och dessutom anklagar du kategoriskt “arabvärlden” för dådet. För att sedan försöka släta över med att du bara tog avstånd från terrorism, inte från araber. Inte riktigt samma sak som du skrev i ditt första inlägg.
    När du dessutom anklagar alla som kritiserar dina inlägg för att sympatisera med terrorister och tycka att det är rätt åt USA blir det svårt att ta dej på allvar. Självklart är en attack som denna fruktansvärd, det håller nog alla (utom vissa fanatiker) med om. Men att omedelbart för sig själv utse en folkgrupp som skyldiga och komma med anklagelser mot dessa tycker jag tyder på dålig självkännedom, eftersom annars skulle du ha märkt att du var för upprörd och chockad för att komma med genomtänkta synpunkter (vilket många var ).

Detta inlägg är anonymt enbart pga tekniska problem med att posta inlägg när jag är inloggad.
    /Anders G alias Silversurfarn
    agrusell@yahoo.com

• voodoo

Medlem
    12 september, 2001 vid 07:11

Tack för att du inte skriver anonymt..
    för att svara på den första och andra frågan…Vid midnatt svensk tid inträffade flera explosioner i Afghanistans huvudstad Kabul, rapporterar CNN:s utsände på plats. På tv-bilder visade CNN en stor brand i staden och i bakgrunden hördes dova smällar, som enligt den utsände reportern sannolikt var missiler. En amerikansk regeringstjänsteman sade efteråt att det inte var en
    amerikansk hämndaktion. Han sade sig tro att det möjligen rörde sig om en
    attack från afghanska rebellgrupper.
    Och om ni följer detta så är det inte jag som anklagat “arabländerna” utan i alla kanaler talas det om det!!
    Att det nu är klart att det är från “arabvärlden” kaparna kommer spelar väl ingen roll??
    Ok att jag var lite snabb, men detta är början på ngt stort som kommer att kännas av länge!!

• edgedaniel

Medlem
    12 september, 2001 vid 07:25

Nu blir jag lite förbannad…
    Håller med dej Voodoo, fast ditt första inlägg var kanske lite drastiskt.
    Adde, menar du att omvärlden inte skall bry sej om när saddam invaderar grannländer och lever rövare med andras liv. Okej att USA kanske tar i lite väl ibland men vart hade Saddam varit nu om inte NATO brytt sej? När araberna jublar för att någon har MÖRDAT tusentals människor så fattar jag inte hur ni kan hålla dem bakom ryggen och försvara dem. Folk som jublar inför oskyldiga människors liv borde få ett missilregn över sig…….

• voodoo

Medlem
    12 september, 2001 vid 07:29

TACK för att ngn vågar svara som känner likadant som mig !!
    Att sedan inte spy galla över mig för att jag varit drastisk i första inlägget TACKAR jag en gång till för !!

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2001 vid 07:46

Du glömde Belgrad….

• storm

Medlem
    12 september, 2001 vid 07:52

Vi får bara hoppas att de där terroristerna inte råkar ha sitt högkvarter i sverige så att USA måste bomba Göteborg och stockholm. För det skulle inte alls förvåna mig om någon av han bin ladens kompisar bor här.

/Marcus

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2001 vid 07:55

Jodå USA är bra på det … Dresden ,Hiroshima ,Nagasaki ,Vietnam ,Bagdad ,Belgrad .

• edgedaniel

Medlem
    12 september, 2001 vid 08:00

Jovisst är det fegt, jag tycker ingen skall bry sej om tex. Saddam vad han gör. Han får gärna komma och invadera Sverige, eller vad säger du Adde låter det inte mysigt. Och vad sura vi svenskar skulle bli om USA kom å la sej i vad Saddam gjorde då.
    Nej Hejja Saddam och alla terrorister som använder oskyldiga civila människor som offer för att visa vad dom vill. Och fy för USA och NATO som skall lägga näsan iblöt för alla maktgalna människor som gör vad som helst för att få mera makt. Tänk om USA hade stoppat Hitler i tid, vad dumt det hade varit….

TÄNK TILL ERA HJÄRNOR!!!

Vart har alla sunda människor tagit vägen….?

• adde

Medlem
    12 september, 2001 vid 08:00

Jag läste igenom mina inlägg för att kolla om jag verkligen skrivit att jag försvarar terroristerna, men det har jag inte. Och det gör jag inte.

Vi delar ju de flesta värderingarna med USA, så vi reagerar inte när USA (och UK, frankrike mfl) bombar Serbien, Irak (Vietnam osv). Men man får ju vara lite naiv om man tror att man kan sitta säkert i Washington, när man bombar på andra sidan jorden. Jag tror inte de anhöriga till de ciliva som dött i dessa anfall ser NATO som världens räddare, och det är väl den parallellen man får dra? eller? För eller senare kommer ju hatet som underblåser konfilkterna att riktas mot USA/NATO istället. I terroristernas förvridna hjärnor är de cilvila offren i USA ett pris man får betala för att nå sina mål. På samma sätt som t.ex. de cilvila som dog av atombomberna i japan, var ett offer man fick göra för att få slut på kriget.

En av mina tankar var att USA deltagit i en massa krig/konflikter men aldrig på hemmaplan, och alltså nästan helt utan cilvila förluster (det var väl några båtar under WW2).

Jag vill också tillägga att mina inlägg igår var efter ganska knappa uppgifter från nätet. I stort sett bara att två plan flygit in i WTC. När jag för 20:e gången såg byggnaderna rasa på TV och hörde “…arbetsplats för 50.000 människor…” började jag förstå vidden av det hela. Vilken otrolig tragedi.

Jag försvarar inte på något sätt det som har hänt, men det ÄR förståligt att det har hänt med tanke på USA:s inblandning i flera konflikter.

• adde

Medlem
    12 september, 2001 vid 08:05

vänligen mitt svar på ditt påhopp längre ned.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2001 vid 08:11

Du glömde självaste amerikanerna nl. indianerna !!

• edgedaniel

Medlem
    12 september, 2001 vid 08:12

Förlåt att jag tog upp just ditt namn i mitt inlägg men jag blir förbannad när alla utom Voodoo har en “rätt åt dej USA för du lägger näsan i blöt” inställning…

Jag undrar bara var hade Saddam varit nu om inte USA brytt sej ?

Visst förstår man att folk vill slå tillbaks mot USA för allt de gjort både bra och dåligt men att MÖRDA tusentals civila i ett terroristdåd är helt oacceptabelt. Det kan inte tolereras eller accepteras som somliga verkar göra

Änn engång förlåt om jag hoppade på just dej men det här är ju en diskussion…

Sida 3 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dags för USA att bomba…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.