Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dahab
-
Dahab
Publicerad av fladiesurf på 17 januari, 2011 vid 09:57Tjena, någon som har varit i Dahab? Är det bra “conditions” under februari o mars? Har tänkt köra freestyle.
Tackar på förhand!
fladiesurf svarade 13 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Hej,
Var i Dahab 2009 i slutet av feb, början av mars 1 v.
Det var i af fel tid att åka dit.
Fick ett par timmars planing med 7.8 som bäst på en hel vecka.Hade inte åkt dit den tiden igen.
/Magnus
-
Tjoho! Vänta tills början av april om man kikar statistik. Har själv inte åkt utomlands innan men ska ner dit den 31:e mars 2 veckor. Gå in på surfcenternas sidor så hittar du lite vindstatistik.
-
Har varit där ett par veckor senaste åren och det levererar alltid. Slutet av mars och första delen av april har varit mina perioder och jag ska ner igen veckan innan påsk. Ingen slump att flera exv Fanatics commercials för freestyle och freeride filmas i Dahab. Du kan kolla december nr av engelska Boards som har i detta nr en reseskildring. Gå in på http://www.harry-nass.com så får du en bild av stället.
Hör av dig om du vill ha mer info.
-
Stort tack, låter definitivt som att slutet av Feb o början av Mars är för tidigt. Låter ju inte dumt att kanske åka runt påsk. Någon som har bra boende att föreslå eller är det hotell som gäller där nere?
Tack igen för svaren, uppskattar det verkligen!
-
Alla hotell i viken är utmärkta. Jag har bott på Swiss Inn och Dahabeya under mina vistelser och nyttjat Harry Nass-Centren som ligger direkt i anslutning till hotellen. Om jag måste välja något blir det nog dahabeya, centret där ligger så att du är ute i speed-zone vid revet direkt på halvvind, mkt bekvämt.
Boka rum genom http://www.booking.com för bästa priserna och fixa transfer från Sharm El-Sheik via hotellet, ca 40 min bilfärd.
-
Kanon, stort tack….verkar vara en bra site för att boka hotel. Någon som har bra tips på vilka flygbolag som har billigast flyg ner dit?
Tackar igen på förhand!
-
Alla bolag som säljer stolar till Sharm. Priserna går snabbt upp ju närmare avresan man kommer men när jag bokar, normalt ett halvår innan så brukar Appollo ligga generellt under Fritidsresor.
Logga in för att svara.