Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Dalabadet, Skåre, Gislöv – Trelleborg

• Dalabadet, Skåre, Gislöv – Trelleborg

Publicerad av mattiasn på 18 maj, 2009 vid 06:39

Hej på er.

Ny här och nyss gått grundutbildning.
    Då jag bor i Trelleborg men inte hittat mycket om var det är tillåtet att hålla till undrar jag om ni vet några regler för tex Dalabadet, Skåre, Gislövs stranden(lite öster om Dalabadet)
    Finns det andra ställen i Trelleborg och fram för allt var FÅR man vara?
    Har sett allt om Kämpinge/Falsterbo mm men inte mycket om Trelleborg.

Är det många Trelleborgare som åker?

///Mattias

virena svarade 15 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • jagkallaspiotrellerpete

Medlem
    19 maj, 2009 vid 18:59

Finns inget naturreservatsområde eller liknande i trelleborg, från kämpinge fram till skåre är inga problem… sen kommer hamnen, och det hade jag undvikit… Förresten kan du inte åka vid kämpinge,fredshög,skåre fram till 1 juli (enligt trädkramarkartan på konfen) Vid dalabadet och gislöv vet jag inte, men förmodligen är det bara och köra på, när vinden tillåter, och det är inte ofta.

Kom till Näset instead.

• mattiasn

Medlem
    19 maj, 2009 vid 19:03

Tack för svar.

Hur är Näset för nybörjare?

/Mattias

Medlem
    19 maj, 2009 vid 22:40
    MattiasN;547659 wrote:
    Tack för svar.

Hur är Näset för nybörjare?

/Mattias

Ingen fara.
    Kanske inte så optimalt egentligen. Behöver ju egentligen planvatten för att kunna “lära” sig ordentligt, och det kan du bara få vid kanalen, norra sidan, vid NV/N vindar. Vid SO är det Parkvägen i ljunghusen eller Falsterbo som gäller.. Vid V är det Skanör för hela slanten på dessa tre ställen är det oftast om inte alltid vågigt och djupt vilken kan bli lite panicattack om du plumsar i vattnet och är nybörjare och har tappat brädan.

Men det optimala vore Habo ljung i lomma för att komma igång. Jag drar oftast dit vid V vindar. Hör av dig dessa dagar så kan du åka me mig så splittar vi på soppan. Take care!

• mattiasn

Medlem
    20 maj, 2009 vid 06:53

Tjena.

Jag hänger gärna på till Habo Ljung sen, ska bara införskaffa all min utrustning först.
    Jag jobbar på dagarna i Höllviken så jag har nära till hela näset sen när jag blivit varm i kläderna.

Är det nått bra vid väg 100? Riggning och launch kan vara lite knepig har jag sett då det är nära vägen, men hur är det ute på vattnet?

///Mattias

Medlem
    21 maj, 2009 vid 19:57
    MattiasN;547730 wrote:
    Tjena.

Jag hänger gärna på till Habo Ljung sen, ska bara införskaffa all min utrustning först.
    Jag jobbar på dagarna i Höllviken så jag har nära till hela näset sen när jag blivit varm i kläderna.

Är det nått bra vid väg 100? Riggning och launch kan vara lite knepig har jag sett då det är nära vägen, men hur är det ute på vattnet?

///Mattias

Gutteliguttans!

Rigga och sånt går helt perfekt vid 100. Bredvid busskuren finns där grönt och fint gräs man kan mecka på. Ute på vattnet är det splended. Enda långgrunda spoten på Näset.

• mattiasn

Medlem
    22 maj, 2009 vid 06:15

Låter fint, som sagt ska bara införskaffa mig utrustningen sen är jag gladerligen på.

Dock är jag helt nybörjare så jag ligger mest i vattnet skulle jag tro.

///Mattias

• tony_72

Medlem
    29 juni, 2009 vid 20:41

Tjenare Mattias…. Jag har precis gått min Kitekurs. Jag är ofta i Trellborg då min tjej är därifrån och jag söker någon att köra med när jag är där nere. Jag är på väg ner över helgen. Kan det vara intressant att träffas på systrar och bönor och tjöta lite om att hjälpa varandra med start och landning och ur rent säkerthetssynpunkt? Du kan nå mig på 031- 761 22 14 (Numret är till min mobil).

Hälsningar Tony

• virena

Medlem
    1 juli, 2009 vid 19:39
    Tony_72;556157 wrote:
    Tjenare Mattias…. Jag har precis gått min Kitekurs. Jag är ofta i Trellborg då min tjej är därifrån och jag söker någon att köra med när jag är där nere. Jag är på väg ner över helgen. Kan det vara intressant att träffas på systrar och bönor och tjöta lite om att hjälpa varandra med start och landning och ur rent säkerthetssynpunkt? Du kan nå mig på 031- 761 22 14 (Numret är till min mobil).

Hälsningar Tony

Hej hej! Det är gött o se att du också hittat hit:smile:. Du får komma hem och berätta om nya bra spots.

Ha det toppen:)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Dalabadet, Skåre, Gislöv – Trelleborg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.