Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dalarö i morgon
-
Dalarö i morgon
Publicerad av bjornen på 29 november, 2011 vid 17:44Tänkte dra dit runt 8-9 Någon annan som går i samma tankar?
herr-pelegrin svarade 12 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
:santa:Hej ! Kan inte imorgon men ska försöka segla torsd vid ca 12 / Peter
-
Är det inte för mycket väst för Dalarö i morgon? Jag och en till funderar på Farstanäs (förstås); där går det i alla fall att köra ända upp till 270 grader. Torsdagen verkar också lovande!
/Lars
-
Kan vara det men en del proggar visar sv fram till 12-13 sedan vridande till vsv-v. Kollar observationer i morgon.
-
Jag funderar också på Dalarö. Kör ett par timmar från 8 och framåt om vindprognosen ser ok ut imorgon bitti.
-
Hur blev det på Dalarö? Beträffande Farstanäs höll i alla fall inte alls den goda prognosen. Visst fick vi lite planingar emellanåt med 6.0-6.2, men knappt så det var värt guppandet däremellan. Det var i alla fall vacker väder …
Ni är det bara att hoppas på morgondagen (torsdag). Prognosen är i alla fall lovande, men …
/Lars
-
Jag kommer nog att segla i Dalarö imorgon torsdag, kommer ca 13.
Peter H, vi syns förhoppningsvis då.
/Christer
-
Electric;676494 wrote:Hur blev det på Dalarö?
/LarsHade fullt tryck i 5.3 mellan 9 och 10. Sen verkade det droppa en aning. Vi var 4 vindsurfare där när jag lämnade.
-
Var det någon ute i går eftermiddag ?
Jag var i närheten av dalarö och där var byarna nått extra,knappt upplevt sånt tryck i sthlm ..? -
Var det någon ute i går eftermiddag ?
Jag var i närheten av dalarö och där var byarna nått extra,knappt upplevt sånt tryck i sthlm ..? -
Mården;676608 wrote:Var det någon ute i går eftermiddag ?
Jag var i närheten av dalarö och där var byarna nått extra,knappt upplevt sånt tryck i sthlm ..?Jadå, vi var tre i Södertälje som körde på stamstället Farstanäs torsdag kl 12.30-14.30. Körde 5.0-5.7. Håller med om att det var ett enormt tryck i byarna – ibland var man minst sagt väldigt överriggad – men ändå inte fullt lika mycket som i söndags. Men väldigt bra var det!
Huruvida vi kör i morgon lördag eller inte beror främst på temperaturen (det börjar bli kallt …). Nog med vind verkar det ju i alla fall bli på e.m.!
/Lars
-
Mården:
Jag var ute i torsdags en kort stund vid ett tiden men det blåste för mkt för mig med 4,7.
Däremot var freestylekungarna Peter “Spock” och Tomas “Shaka” ute och dominerade som vanligt.Får se om de blir någon segling imorrn om det inte är för kallt.
Christer -
Jag och en till tänkte dra till Dalarö runt 08:30 imorgon. Vi utgår förmodligen från stranden.
Logga in för att svara.