Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dalarö i söndags- glömd sko
-
Dalarö i söndags- glömd sko
Publicerad av tinka på 28 oktober, 2014 vid 08:40Var det möjligtvis någon som såg en stackars ensam neoprensko ligga kvar på parkeringen efter söndagens surf?
Färdigriggad och ombytt på Dalarö i söndags inser jag att jag glömt hängselen hemma.. Fick då låna en sele av en snäll surfare- Tack! När jag kom hem inser jag att jag glömt en sko på Dalarö…
En härlig surfdag var det iallafall! 🙂
dude svarade 10 år sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Varsågod (det var mej du lånade selen av)! Såg tyvärr ingen sko innan jag drog iväg.
Själv pajade jag våtdräkten så det blir till att köpa en ny om man ska köra mer i år.
-
@staffomania 728711 wrote:
Varsågod (det var mej du lånade selen av)! Såg tyvärr ingen sko innan jag drog iväg.
Själv pajade jag våtdräkten så det blir till att köpa en ny om man ska köra mer i år.
Hur pajade du våtdräkten? vurpa?? 😀
-
@RichardFB 728714 wrote:
Hur pajade du våtdräkten? vurpa?? 😀
nä drog av en bit på ena benet när jag slet den av mig.
-
@staffomania 728717 wrote:
nä drog av en bit på ena benet när jag slet den av mig.
Man göra ganska stora lagningar m hj av neoprenbitar (klippt t ex från gammal våtdräkt) som man limmar dit med neoprenlim (riktigt neoprenlim, på burk, köpt i nån dykbutik). Jag har gjort åtskilliga lagningar med sånt; själva lagningen/skarven håller bättre än neoprenet.
/Lars
-
@Electric 728718 wrote:
Man göra ganska stora lagningar m hj av neoprenbitar (klippt t ex från gammal våtdräkt) som man limmar dit med neoprenlim (riktigt neoprenlim, på burk, köpt i nån dykbutik). Jag har gjort åtskilliga lagningar med sånt; själva lagningen/skarven håller bättre än neoprenet.
/Lars
Tack för tipset Lars. Då skulle man inte slängt den gamla slitna våtdräkten då.
-
@staffomania 728711 wrote:
Surt med våtdräkten!
Trevlig att kunna koppla ihop profil här med verkligheten! 🙂
-
Om du ska köpa ny så skulle jag varmt rekommendera Xcel 5/4 med inbyggd huva, eller Rip Curl Flash Bomb 5,5/4 också med inbyggd huva.
Storlek är a och o och som exempel är jag 178 / väger 75, kör Xcels storlek ML och Rip Curls storlek LS. Kan du prova först är det så klart bäst för det kan vara lite trial and error eller så har du tur på en gång!
De här dräkterna med dubbelnylon är riktigt hållbara och håller länge. T ex kör jag tredje eller fjärde vintern på min 6/5/4 Rip Curl Flash Bomb (som nu bara görs i 5,5/4).
Logga in för att svara.