Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dalarö Imorgon
-
Dalarö Imorgon
Publicerad av broderisak på 3 september, 2008 vid 17:30Har aldrig surfat där ,Men jag har ett möte i närheten imorgon bitti.Och när man ändå är där i krokarna tänkte jag kolla om ni tror att det skulle funka imorgon? Vart går man i lättast nånstans? Tacksam för svar
Borttagen användare svarade 16 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
BroderIsak;496486 wrote:Har aldrig surfat där ,Men jag har ett möte i närheten imorgon bitti.Och när man ändå är där i krokarna tänkte jag kolla om ni tror att det skulle funka imorgon? Vart går man i lättast nånstans? Tacksam för svar
Scheizerbadet om man vill starta från en strand och kryssa ut ett tag.
Askfatshamnen på andra sidan om man vill slippa en massa sicksackande och köra direkt.
SV vind gäller. -
mahi;496512 wrote:Scheizerbadet om man vill starta från en strand och kryssa ut ett tag.
Askfatshamnen på andra sidan om man vill slippa en massa sicksackande och köra direkt.
SV vind gäller.Kan man köra ända fram ?Eller är det nån bom efter som det ligger en båthamn där,så man måste bära?
-
BroderIsak;496556 wrote:Kan man köra ända fram ?Eller är det nån bom efter som det ligger en båthamn där,så man måste bära?
Scheizerbadet: Parkering innanför stranden, bära prylarna 25-50 meter max.
Askfatshamnen: Parkering (alt avlastning) på vändplanen precis vid bryggan. Rigga på vändplanen, bära prylarna 5-10 meter till vattnet.
Tjooho, flaka kaka raceråka..
-
mahi;496562 wrote:Scheizerbadet: Parkering innanför stranden, bära prylarna 25-50 meter max.
Askfatshamnen: Parkering (alt avlastning) på vändplanen precis vid bryggan. Rigga på vändplanen, bära prylarna 5-10 meter till vattnet.
Tjooho, flaka kaka raceråka..
Thanks!! Flaka kaka det får vänta ett tag till tyvärr,men raceåka det kan det bli..:smile:
-
Dalarö idag!
Tänker smita från jobbet och dra till askfatshamnen om ett tag, vädret är vackert, får se om det blåser ok. 8-12 SV enl. SMHI, kanske?
Fler som ska dit?
/ Martin -
Borttagen användare
Borttagen användare4 september, 2008 vid 07:56Ska bara äta frukost, sen drar jag dit
-
brutus;496634 wrote:Dalarö idag!
Tänker smita från jobbet och dra till askfatshamnen om ett tag, vädret är vackert, får se om det blåser ok. 8-12 SV enl. SMHI, kanske?
Fler som ska dit?
/ MartinÅker också till Dalarö på eftermiddagen. Förutsättningarna ser bra ut. När åker ni?
/Magnus
-
Tjena.
Jag tänkte dra vid 3 i em. Dock verkar det vara mycket västliga observationer justnu.
Kanske Brevik istället.
-JG -
gifvars;496709 wrote:Tjena.
Jag tänkte dra vid 3 i em. Dock verkar det vara mycket västliga observationer justnu.
Kanske Brevik istället.
-JGVäst? Nää..
På landsort kl 12:00 var det 220 grader, det är ju mer syd än väst. 225 grader är ju rakt SV. Det är ju nästan att Fituna funkar, definitivt Dalarö iaf som det ser ut nu. -
Var riktigt bra på Dalarö när jag var där idag mellan 12.30-15.30. Soligt och varmt. De flesta körde nog runt 6kvm då, 5.4 hade jag mestadels bra drag i.
Lägger in några bilder, tyvärr med dålig kvalitet… -
Ja första besöket för mig på Dalarö och jag får säga att jag är helnöjd med både stället samt surfingen.Fick nog ihop över 4 tim surfing med mitt 6,5. Kul att träffa lite folk när man är ute istället för att surfa själv som jag annars får göra..
-
Knäppte några bilder igår i askfatshamnen med sunkig fickkamera, därav rutten kvalitet – lättare att fota kitearna då de höll sig vid piren.
Funkade som sagt bra igår med 6.0 & 7.2 när det droppade…
Något schleten idag efter 5 timmars surf igår (klenis), kan tyvärr inte skolka från jobbet idag även om det ska blåsa idag med…/M
-
Borttagen användare
Borttagen användare5 september, 2008 vid 14:12Håller med om att det var en kanondag. Körde 6,1 och 7,2 beroende på vinden. Underbart att surfa när det är fler på vattnet, sol och inte för kallt i vattnet. Den surfdagen kan man leva på länge men hoppas på några till innan det blir för kallt. Dessutom så såg jag en säl titta upp 20 m framför mig….Han undrade nog vad vi var för några. :laugh:
Logga in för att svara.