Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dalarö isfritt??
-
Dalarö isfritt??
Publicerad av perrapops på 23 december, 2007 vid 19:55Hej hade tänkt segla på juldagen, någon som vet om det är isfritt vid dalarö?
Någon annan som tänlt segla?Tack på förhand och God Jul //Per
filipl svarade 16 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Ingen aning men jag skulle tro det.
Jag har inte sett is någonstans ännu.
Jag hoppas kunna segla julafton + juldagen och antagligen på Dalarö.Johan
-
Kan inte du höra av dig när du drar Johan så kanske vi kan segla tillsammans.
Mvh Petter 0736160276
-
SMHI och windguru visar lite olika prognoser för juldagen. Jag satsar på annandagen på Dalarö och även längre fram i veckan.
Berätta gärna om isläget!
God Jul!
Filip
-
Dalarö är med 100% säkerhet isfritt, endast de mindre insjöarna i Stockholmstrakten har is. (Var förresten ute på Ältasjön idag och körde Kitewing, utmärkt glansis och lagom vind, finns endast 2 vindbrunnar på sjön som går att bada i om man känner för det). Kan möjligen tänka mig surf på annandagen om det blir någorlunda varmt och blåser tillräckligt, annars lär det bli Kitewing på is, möjligen drar vi upp till Tämnaren 13 mil norr om Stockholm, en stor grund sjö som ligger med stabil is.
Klas
-
@argulander 435271 wrote:
Dalarö är med 100% säkerhet isfritt, endast de mindre insjöarna i Stockholmstrakten har is. (Var förresten ute på Ältasjön idag och körde Kitewing, utmärkt glansis och lagom vind, finns endast 2 vindbrunnar på sjön som går att bada i om man känner för det). Kan möjligen tänka mig surf på annandagen om det blir någorlunda varmt och blåser tillräckligt, annars lär det bli Kitewing på is, möjligen drar vi upp till Tämnaren 13 mil norr om Stockholm, en stor grund sjö som ligger med stabil is.
Klas
Om ni vill åka ännu längre så kan jag tipsa att Storsjön i Sandviken har grymma isar just nu. Dom körde is-jaks-SM där förra helgen samt att det var ett reportage i en av lokaltidningarna häromdagen att skridskoisarna är super där nu. ca 20 mil norr om Sthlm. JAg har i vanlig ordning inte byggt nån issurfbräda (jag tänker göra det till varje vinter, men det blir liksom aldrig av….) så jag har själv inte testat isarna.
-
Åker till Dalarö imorrn, satsar på att vara där vid 10 tiden1
-
Själv skall jag försöka vara i vattnet senast 9, måste gå upp ur vattnet vid 11.30.
Filip
Logga in för att svara.