Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dalarö torsdag 26/11?
-
argulander;590120 wrote:Var vid Dalarö 9.15 idag, riggade direkt och drog ut fick ett par bra vändor med 7,1 och 101 liters bräda, sen dippade vinden betydligt och det räckte inte till planing med de grejorna. Hade inte ökat vid 11.30 då jag lämnade. Kanske kom det vind senare?
Lite medioker dag således men sol och fint och inget problem med kyla.
Klas
När jag drog vid 13.30 hade det inte ökat markant. Riktigt tråkigt faktiskt, men jag fick några vändor med 6.0 iallafall.
-
varför kör ni inte i björkvik istället , så gott som alltid mer vind där ! körde 2 timmar med 5,3 och 86 l vågis mellan 09.30och 11.30 . Funkar på flera riktningar än dalarö , så går det att få på lite hopp oxå, samt det är bättre bilväg dit (från city) .
-
wilund;590140 wrote:varför kör ni inte i björkvik istället , så gott som alltid mer vind där ! körde 2 timmar med 5,3 och 86 l vågis mellan 09.30och 11.30 . Funkar på flera riktningar än dalarö , så går det att få på lite hopp oxå, samt det är bättre bilväg dit (från city) .
Måste nog hålla med dig på den punkten. Dock brukar det vara lite mer folk på Dalarö och om man inte vill segla ensam känns det säkrare att åka dit. Körde du själv idag?
-
wilund;590140 wrote:varför kör ni inte i björkvik istället , så gott som alltid mer vind där ! körde 2 timmar med 5,3 och 86 l vågis mellan 09.30och 11.30 . Funkar på flera riktningar än dalarö , så går det att få på lite hopp oxå, samt det är bättre bilväg dit (från city) .
Bodde i många år vid Nacka och nyttjade då Björkviks brygga både ofta och väl. Om det blåser mer där än på dalarö är jag lite tveksam till eftersom vinden kan vara mycket lokal. Vad jag däremot vet är att vattnet är betydligt choppigare än på Dalarö. Iaf på sydligt.
Men det är klart mycket bättre att kliva i och upp på sandstranden än rampen vid askfatshamnen.
Dalarö känns också riktigt bra den här kalla delan av året, händer något så är det bara att glida in mot badet och kliva upp. -
Mick;590144 wrote:Jag drar också till Dalarö. Är där ca 9.30.
// MickSer ju bra ut än så länge, då ses vi.
Klas
-
Argh, blir fast i skolan imorgon, inget surf för min del 🙁
-
argulander;590179 wrote:Ser ju bra ut än så länge, då ses vi.
Klas
Ser fortfarande bra ut 😀 Vi ses. // Mick
-
Hyffsad dag igen (fredag 27/11). Körde 101 liters bräda och 7,1, blev många rätt bra repor. (en annan seglare körde 5,8 och planade en hel del). En del sol också. Minskade lite vid 12-tiden då jag lämnade. Undrar om det kom igen?
Klas
-
Det kom igen, men var av och på så länge jag körde. (Fram till 2). Segel 7.8 till 6.4. Molntäcket sprack upp lite så det hjälpte väl till. Kom förbi ett par stycken till. Fick 3 timmar så jag är mkt nöjd.
Logga in för att svara.